Ajujahi finalist: “Enda lööklause leidsime kahe tunniga”

4. oktoober 2017

Ajujahi finalist: “Enda lööklause leidsime kahe tunniga”

Ajujahi eelmise hooaja võitjaid täna enam ettevõtlusmaastikul tutvustama ei pea. Kohtume uuesti TempID, Callmidwife ja Finisher.TV-ga. Uurisime neilt, millise tõuke andis Ajujaht nende äriideele ning mida nad soovitavad panna mütsi alla enne, kui astuda enda ideega karmi žürii ette.

Rait (TempID): Ajujahilt saime mentorid, kelle know-how on olnud kulda väärt, et ideega tempokalt edasi liikuda. Samas tuleb tunnistada, et mentorite soovitused võivad kohati üksteisele väga vasturääkivad olla, sest igaühel on erinevad kogemused, mille najal antakse nõu. Ajujahi üks väga suur pluss on see, et me ei ole enam mingid suvalised arendajad ja ettevõtte käivitajad, kes tahavad jalga ukse vahele saada. Me oleme Ajujahi võitjad. See on orden, mis on andnud meile rohelise tule suhtlemaks ettevõtete ja koostööpartneritega.

Äriidee kaitsmisel tunne enda idee nõrkusi ja ole valmis, et ettevalmistatud esitlus rikutakse ära kõrvaliste asjade või küsimusega. Meil sõltus äriidee pitching suuresti enesetundest – see vist eristabki proffi algajatest. Leia sulle sobiv rutiin, kuidas esitlus ette valmistada ning harjuta pidevalt, et vältida ärakukkumist. Proovi vahel ka ettevalmistamata pitch’i, sest oma idee tutvustamine peab tulema puusalt.

Liina (Callmidwife): Ajujaht oli heas mõttes omaette tagantsundiv jõud. Igal nädalal pidime näitama progressi, mis tähendas, et hoogsa tempo hoidmine oli kriitilise olulisusega. Ajujahi parim osa on mentorid, tänu meie Elisa mentoritele Mailiisile ja Kertule oleme täna siin, kus oleme!

Žürii ette astudes peab oma toodet või teenust armastama ja seda ka välja näitama. Ei tasu suruda ühe minuti sisse võimalikult palju infot, vaid pigem too välja mõned olulised faktid ja tekita žüriis huvi. Küll nad ise küsivad küsimusi, mis annab võimaluse nendega paremini samastuda. Liiga palju infot on raske jälgida, see ei jõua kellelegi kohale.

Reigo (Finisher.TV): Ajujaht annab jalaga tagumikku. Kui oled oma idee hästi läbi mõelnud, siis sa ka tead, mis on järgmised sammud, mida edasi teha. Oma ideed Ajujahi žüriile esitledes saad igal juhul jalaga tagumikku – kas järgmisse vooru uusi samme ellu viima või hakkad ideega iseseisvalt edasi nokitsema. Jalaga tagumikku saamise võlu seisneb selles, et edasi pääsedes teed sa poole aastaga oma ideega rohkem ära, kui programmiväliselt aasta või paari jooksul.

Esimese asjana peaksid arvestama, et kui sul on toode või lahendus X, mida soovid pakkuda sihtgrupile Y, siis suure tõenäosusega muutub poole aasta jooksul nii X kui Y. Finisher.TV-l muutus Ajujahi programmis kolm korda nimi ja kaks korda sihtgrupp.

Kui soovid oma mõttega maailma muuta ja jõuda Ajujahi finaali, siis pead olema enesekindel oma tootes ja lahenduses ning seda ka soovitavalt välisriikide näidetega tõestama. Samas ole avatud nii kriitikale kui ka võimalustele, et valemis tuleb ühel hetkel X ja/või Y ära muuta.

Enda ideed on kõige raskem tutvustada lühidalt. Kui suudad ühe minuti jooksul teha oma vanaemale selgeks, kelle probleemi sinu toode või teenus lahendab ning kuidas sellega raha teenid, siis tõenäoliselt pääsed TOP30 hulka. Aga kas suudaksid teha seda ka 30 sekundiga?

Oma idee esitlemise oskus on tähtsam kui sinu tehnilise lahenduse hetkeseis. Mõtle välja kuni 30-sekundiline tutvustus, mis tekitab kuulajas huvi rohkem teada saada ja testi seda sõprade peal. Kas nad soovivad sinu mõtet edasi kuulata?

Lühemalt on veel raskem. Kas su äriideel on lööklause, milles iga sõna on läbi mõeldud ning mis on meeldejääv ja sinu ideed selgitav. Viimaks, kas su brändi-nimeline domeen on vaba?

Finisher.TV domeeni valikus käis läbi rohkem kui 1000 nimetust. Rohkem kui tuhat! Kusjuures enamik, mis huvi tekitasid, olid juba võetud. Mõtteni “Your Race. Recorded.“ jõuti alles peale nädalatepikkusi arutelusi välise abi tulemusel. Lihtsa selgituseni “Get a personalized video of every finisher” kulus Ajujahi jätkupeol ühe Suurbritanniast pärit kaasvõistleja abil vähemalt kaks tundi ja kolm õlut.

Ajujaht pakub turvalise keskkonna, kus enda idee proovile panna

Sinu idee on alles mõttetasandil või oled juba prototüübini jõudnud? See polegi oluline. Pea meeles, et kõige lennukamad ja ägedamad ideed võivad sündida just nüüd ja praegu ning olla sinu omad. Ajujahil saad panna oma äriidee proovile turvalises keskkonnas, kus pole midagi kaotada. Ära unusta, et maailma muutvaid ettevõtteid on loonud nii noored kui vanad, kõrgharidusega või veel alles õppivad entusiastid. Pole oluline, kus sa praegu oled, oluline on see, kuhu sa tahad jõuda.

Ajujahil enda ideed proovile panema on oodatud kõik – nii kooliõpilased, tudengid, tööturul kanda kinnitanud inimesed kui teised, kes on uute väljakutsete jahil. Ideid oodatakse kuni 29. oktoobrini www.ajujaht.ee.

Ellukutsuja

Ajujahi kiirendiprogramm ja telekonkurss sünnib avaliku- ja erasektori koostöös ning selle ellukutsuja on EASi ja KredExi ühendasutus.

Ellukutsuja: EAS
Suurtoetajad:

Toetajad: