Ajujaht

Ajujaht on Eesti suurim äriideede konkurss, kus saad end turvalises keskkonnas proovile panna.

Ajujahi 10. hooajal kandideerivad osalejad 60 000 € suurusele auhinnafondile. Ajujahi ellukutsujaks on Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus.

Võitjad läbi aastate

Sprayprinter (2016)
Võimaldavad sprayprinteri ja nutitelefoni abil ise oma maitse järgi kujundada koduseinu, mööblit, riideid, kontorit, autot ning printida sinna oma lemmikpilt.

Jiffi (2015)
Jiffi pakub mobiilset ühistranspordi piletiostusüsteemi.

Timbeter (2014)
Timbeter võimaldab mõõta palkide arvu ja läbimõõtu täpselt ja kiiresti.

Kids OS (2013)
Kids OS võimaldab vanematel jälgida lapse liikumist ja tegemisi. (Tegutsemise lõpetanud.)

RayBike (2012)
Tegemist on kolmerattalise kokkupandava tõukerattaga, mida saab juhtida ühe käega. RayBike’i juhtimine nõuab vähem füüsilist pingutust kui tavaline tõukeratas.

Virtual Garden (2011)
Ettevõtte veebikeskkond võimaldab hankida aiasaadusi inimestel, kel oma aiapeenar puudub.

Click & Grow (2010)
Click & Grow pakub automaatset niisutussüsteemi toataimedele.

Growfish (2009)
Idee sisuks oli sensorite toel toimiv kalakasvatussüsteem. (Tegutsemise lõpetanud.)

CellTells (2008)
CellTells võimaldas sisestada kirjeid ja meeldetuletusi kalendrisse mobiiliseadme mikrofonisse rääkides. (Tegutsemise lõpetanud.)

Loe lähemalt osalemisest

Läbi aastate on Ajujahile esitatud

4145 äriideed

2012-2016 osales arenguprogrammis

165 meeskonda

583 tiimiliiget

106 mentorit

55 žüriiliiget

Säravamad tähed

  • Click & Grow

    Click & Grow (2010)

    Click & Grow pakub automatiseeritud hooldussüsteemiga taimepotte. Ettevõte on osalenud maailma mainekaimas startup kiirendis Y Combinator ning tõstnud miljoneid eurosid investorite raha. Tänaseks on Click & Grow müünud sadu tuhandeid nutikaid potte ning ettevõtte põhiturgudeks on USA, Lääne-Euroopa, Hong Kong ja Saudi-Araabia. Ettevõtte turunduse projektijuht Liina Ilvese sõnul võimaldab Ajujahil osalemine säästa aega idee teostamisel ning panna oma idee perspektiivi – selgitamaks välja toote tugevused ja nõrkused.

    http://www.clickandgrow.com

  • Minukleeps

    Minukleeps (2012)

    Minukleeps pakub personaliseeritavaid triigitavaid ja kleebitavaid nimesilte, mida kasutatakse laste riiete, spordivarustuse ning mänguasjade märgistamiseks. Sihtgrupiks on lapsevanematest eraisikud. Ettevõte tegutseb peamiselt Saksamaa turul, kuid veebipood on avatud ka Eestis, Soomes ja USAs. Tegevjuht Martin Saumanni soovitus osalejatele: «Välisturule sisenemisel jätke mulje, et tegemist on kohaliku pakkujaga. Lokaliseerimine loeb ja see tõi meile edu Saksamaal.»

    http://www.minukleeps.ee

  • Bikeep

    Bikeep (2013)

    Bikeep võimaldab jalgrattaid lihtsalt ja turvaliselt lukustada. Bikeep’i turundusjuht Kristjan Lind soovitab tulevastel Ajujahi osalejatel järgida sisemist kirge. «Lisaks teoreetilisetele õppetundidele, andis Ajujaht meile meeskonnana motivatsiooni tööd jätkata ka siis, kui ettevõtmine põrkas vastu esimesi kasvuraskuseid,» ütles Lind.

    http://bikeep.com

  • Timbeter

    Timbeter (2014)

    Timbeter’i äpp võimaldab mõõta metsamaterjali kiirelt ja täpselt, salvestades andmed digikujul töötlemiseks. Tegemist on eeskätt B2B ettevõttega, mille klientuur on globaalne: Belgiast kuni Uus-Meremaani. Ettevõtte eesmärk on kasvatada jõudsalt müüki erinevatel välisturgudel. Idufirma eestvedaja Anna-Greta Tsahkna sõnul annab Ajujaht suurepärase võimaluse ideed testida ja arendada. Ta lisas: «Mul pole ühtki põhjust nimetada, miks mitte osaleda. Sest teil pole praktiliselt midagi kaotada.»

    http://www.timbeter.com

  • GoWorkaBit

    GoWorkaBit (2014)

    GoWorkaBit ühendab tööandjad, kes vajavad ajutist tööjõudu lühikese etteteatamisajaga. Tegevust alustati Eestis, kuid praeguseks on sisenetud rahvusvahelisele turule. GoWorkaBit’i esindaja kohaselt on Ajujahi suurim väärtus nähtavus – eriti kui on plaanis alustada Eesti turult.

    http://www.goworkabit.com

  • Taxify

    Taxify (2014)

    Taxify äpiga saab tellida takso mugavamalt ja kiiremini kui varem, võimaldades pakkuda madalamaid hindu. Ettevõtte tegevjuht Markus Villig soovitab tulevastele osalejatele: «Keskenduge äri kasvatamisele, mitte konkursi tingimuste täitmisele.» Ta lisas, et Ajujaht andis neile teadmisi, kontakte ja hea turundusväljundi Eesti turul.

    http://taxify.eu

  • Huntloc

    Huntloc (2015)

    Huntloc võimaldab teisi jahipidajaid ja jahikoeri reaalajas jälgida, mis kasvatab jahipidamise efektiivsust ja vähendab jahiõnnetuste tõenäosust. Näiteks USAs sureb jahiõnnetuste tagajärjel tuhandeid inimesi aastas. Idufirma eestvedaja Herko Sunts rõhutab Ajujahi konkursi kui nähtavuse suurendaja rolli, mis annab ligipääsu kapitalile.

    http://www.huntloc.com

  • SprayPrinter

    SprayPrinter (2016)

    SprayPrinter on printer, mis toob pildid nutitelefonist välja – seinale, autole, särgile või kuhu iganes mujale. See on nagu värviraamat ja moodne pintsel ühes lahenduses. Printimiseks läheb vaja SprayPrinterit, spreivärve ja äppi. “Ajujaht tutvustas meid Eestis ning varustas meid kontaktidega. Kahtlemata on Ajujahi võit kandvaks argumendiks ka välismaal,” ütles SprayPrinter’i eestvedaja Richard Murutar.

    http://sprayprinter.com

Osalejad

% mehed

% naised

Osalejad

keskmine vanus

% tööga hõivatud

% kõrgharidusega

% omab ettevõtluskogemust

Mida Ajujaht pakub?

Auhinnafond pakub võimaluse algkapitali hankimiseks. Mentorid tagavad kõrgtasemel ekspertiisi. Koolitused annavad teadmised idufirma loomiseks. Lisaks ei saa alahinnata kasulike kontaktide loomise väärtust: ülemöödunud hooaja võitja Timbeter’i eestvedaja Anna-Greta Tsahkna tutvus oma praeguste kolleegidega Garage48 üritusel, kus nad valiti otse Ajujahi järgmisse vooru. Lisaks, ükski teine äriideede konkurss ei paku sellist nähtavust kui Ajujaht, kuna televisiooni eetriaeg on kallis – Taxify žürii südant ei võitnud, kuid televisioon tegi nad nähtavaks investoritele.

Loe lähemalt osalemisest

Kellele on Ajujaht mõeldud?

Sihtgruppi on keeruline raamistada, kuna maailma muutvaid ettevõtteid on rajanud nii Ivy League’i ülikoolide vilistlased kui pooliku haridusteega üllatajad. Richard Branson lõi Virgin Grupi 21-aastaselt ja Steve Jobs kukkus kolledžist välja. Olgugi, et peamiseks sihtgrupiks on spetsialistid, kes ihkavad karjäärimuutust ning üliõpilased, kes soovivad luua idufirmat – ideid on oodatud esitama kõik.

Kontakt

Jälgi sotsiaalmeedias

Liitu Ajujahi uudiskirjaga