Ajujaht

Ajujaht on Eesti suurim äriideede konkurss, kus saad end turvalises keskkonnas proovile panna.

Ajujahi 10. hooajal kandideerivad osalejad 60 000 € suurusele auhinnafondile. Ajujahi ellukutsujaks on Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus.

Võitjad läbi aastate

Sprayprinter (2016)
Võimaldavad sprayprinteri ja nutitelefoni abil ise oma maitse järgi kujundada koduseinu, mööblit, riideid, kontorit, autot ning printida sinna oma lemmikpilt.

Jiffi (2015)
Jiffi pakub mobiilset ühistranspordi piletiostusüsteemi.

Timbeter (2014)
Timbeter võimaldab mõõta palkide arvu ja läbimõõtu täpselt ja kiiresti.

Kids OS (2013)
Kids OS võimaldab vanematel jälgida lapse liikumist ja tegemisi. (Tegutsemise lõpetanud.)

RayBike (2012)
Tegemist on kolmerattalise kokkupandava tõukerattaga, mida saab juhtida ühe käega. RayBike’i juhtimine nõuab vähem füüsilist pingutust kui tavaline tõukeratas.

Virtual Garden (2011)
Ettevõtte veebikeskkond võimaldab hankida aiasaadusi inimestel, kel oma aiapeenar puudub.

Click & Grow (2010)
Click & Grow pakub automaatset niisutussüsteemi toataimedele.

Growfish (2009)
Idee sisuks oli sensorite toel toimiv kalakasvatussüsteem. (Tegutsemise lõpetanud.)

CellTells (2008)
CellTells võimaldas sisestada kirjeid ja meeldetuletusi kalendrisse mobiiliseadme mikrofonisse rääkides. (Tegutsemise lõpetanud.)

Loe lähemalt osalemisest

Läbi aastate on Ajujahile esitatud

3836 äriideed

2012-2016 osales arenguprogrammis

135 meeskonda

480 tiimiliiget

55 mentorit

28 žüriiliiget

Säravamad tähed

  • Click & Grow

    Click & Grow (2010)

    Click & Grow pakub automatiseeritud hooldussüsteemiga taimepotte. Ettevõte on osalenud maailma mainekaimas startup kiirendis Y Combinator ning tõstnud miljoneid eurosid investorite raha. Tänaseks on Click & Grow müünud üle 300 000 poti ning ettevõtte põhiturgudeks on USA, Lääne-Euroopa, Hong Kong ja Saudi-Araabia. Hetkel töötab Click & Grow toidutööstusesse sisenemise nimel. Ettevõtte turunduse projektijuht Liina Ilvese sõnul võimaldab Ajujahil osalemine säästa aega idee teostamisel ning panna oma idee perspektiivi – selgitamaks välja toote tugevused ja nõrkused.

    http://www.clickandgrow.com

  • Minukleeps

    Minukleeps (2012)

    Minukleeps pakub personaliseeritavaid triigitavaid ja kleebitavaid nimesilte, mida kasutatakse laste riiete, spordivarustuse ning mänguasjade märgistamiseks. Sihtgrupiks on lapsevanematest eraisikud. Ettevõte tegutseb peamiselt Saksamaa turul, kuid veebipood on avatud ka Eestis, Soomes ja USAs. Tegevjuht Martin Saumanni soovitus osalejatele: «Välisturule sisenemisel jätke mulje, et tegemist on kohaliku pakkujaga. Lokaliseerimine loeb ja see tõi meile edu Saksamaal.» 2015. aastal oli ettevõtte käive üle 250 000€.

    http://www.minukleeps.ee

  • Bikeep

    Bikeep (2013)

    Bikeep võimaldab jalgrattaid lihtsalt ja turvaliselt lukustada. 2014. aastal oli ettevõtte käive üle 100 000€ ning firmas töötab üheksa inimest. Rattahooajal oli Bikeep’i parklates üle 3000 kasutaja kuus. Ettevõte on püstitanud ka 35 parkimisjaama välismaal: 30 Californias ja viis Minskis. Bikeep’i turundusjuht Kristjan Lind soovitab tulevastel Ajujahi osalejatel järgida sisemist kirge. «Lisaks teoreetilisetele õppetundidele, andis Ajujaht meile meeskonnana motivatsiooni tööd jätkata ka siis, kui ettevõtmine põrkas vastu esimesi kasvuraskuseid,» ütles Lind.

    http://bikeep.com

  • Timbeter

    Timbeter (2014)

    Timbeter’i äpp võimaldab mõõta metsamaterjali kiirelt ja täpselt, salvestades andmed digikujul töötlemiseks. Tegemist on eeskätt B2B ettevõttega, mille klientuur on globaalne: Belgiast kuni Uus-Meremaani. Timbeter on kaasanud 125 000€ investeeringuid ning ettevõtte eesmärk on kasvatada jõudsalt müüki erinevatel välisturgudel. Idufirma eestvedaja Anna-Greta Tsahkna sõnul annab Ajujaht suurepärase võimaluse ideed testida ja arendada. Ta lisas: «Mul pole ühtki põhjust nimetada, miks mitte osaleda. Sest teil pole praktiliselt midagi kaotada.»

    http://www.timbeter.com

  • GoWorkaBit

    GoWorkaBit (2014)

    GoWorkaBit ühendab tööandjad, kes vajavad ajutist tööjõudu lühikese etteteatamisajaga. Ettevõtte 2015. aasta käive oli 432 000€. Tegevust alustati Eestis, kuid praeguseks on sisenetud rahvusvahelisele turule. GoWorkaBit’i esindaja kohaselt on Ajujahi suurim väärtus nähtavus – eriti kui on plaanis alustada Eesti turult.

    http://www.goworkabit.com

  • Taxify

    Taxify (2014)

    Taxify äpiga saab tellida takso mugavamalt ja kiiremini kui varem, võimaldades pakkuda madalamaid hindu. Ettevõte on tõstnud 1.5 miljonit eurot investeeringuid. Taxify’l on sadu tuhandeid kasutajaid. Firmas töötab 30 inimest. Põhiturgudeks on Eesti, Läti, Leedu, Tšehhi, Serbia, Soome, Holland ja Valgevene. Tuleval aastal tahab Taxify suurendada tellimuste mahtu, kasvades Euroopa TOP2 taksorakenduseks. Ettevõtte tegevjuht Markus Villig soovitab tulevastele osalejatele: «Keskenduge äri kasvatamisele, mitte konkursi tingimuste täitmisele.» Ta lisas, et Ajujaht andis neile teadmisi, kontakte ja hea turundusväljundi Eesti turul.

    http://taxify.eu

  • Huntloc

    Huntloc (2015)

    Huntloc võimaldab teisi jahipidajaid ja jahikoeri reaalajas jälgida, mis kasvatab jahipidamise efektiivsust ja vähendab jahiõnnetuste tõenäosust. Näiteks USAs sureb jahiõnnetuste tagajärjel tuhandeid inimesi aastas. Huntloc on tõstnud üle 100 000€ kapitali. Aktiivseid kasutajaid on tänaseks üle tuhande. 20 protsenti klientidest asub välismaal. Huntloc’i lähieesmärk on laieneda Skandinaaviasse ja tõsta klientide arv kümne tuhandeni. Idufirma eestvedaja Herko Sunts rõhutab Ajujahi konkursi kui nähtavuse suurendaja rolli, mis annab ligipääsu kapitalile.

    http://www.huntloc.com

  • SprayPrinter

    SprayPrinter (2016)

    SprayPrinter on printer, mis toob pildid nutitelefonist välja – seinale, autole, särgile või kuhu iganes mujale. See on nagu värviraamat ja moodne pintsel ühes lahenduses. Printimiseks läheb vaja SprayPrinterit, spreivärve ja äppi. Tänaseks on ettevõte tõstnud üle 400 000€ ning 50 eksemplarist koosnev proovipartii on jõudnud ka esimeste klientideni. Masstootmine algab 2016. aasta lõpul või 2017. aasta alguses. “Ajujaht tutvustas meid Eestis ning varustas meid kontaktidega. Kahtlemata on Ajujahi võit kandvaks argumendiks ka välismaal,” ütles SprayPrinter’i eestvedaja Richard Murutar.

    http://sprayprinter.com

Osalejad

% mehed

% naised

Osalejad

keskmine vanus

% tööga hõivatud

% kõrgharidusega

% omab ettevõtluskogemust

Mida Ajujaht pakub?

Auhinnafond pakub võimaluse algkapitali hankimiseks. Mentorid tagavad kõrgtasemel ekspertiisi. Koolitused annavad teadmised idufirma loomiseks. Lisaks ei saa alahinnata kasulike kontaktide loomise väärtust: ülemöödunud hooaja võitja Timbeter’i eestvedaja Anna-Greta Tsahkna tutvus oma praeguste kolleegidega Garage48 üritusel, kus nad valiti otse Ajujahi järgmisse vooru. Lisaks, ükski teine äriideede konkurss ei paku sellist nähtavust kui Ajujaht, kuna televisiooni eetriaeg on kallis – Taxify žürii südant ei võitnud, kuid televisioon tegi nad nähtavaks investoritele.

Loe lähemalt osalemisest

Kellele on Ajujaht mõeldud?

Sihtgruppi on keeruline raamistada, kuna maailma muutvaid ettevõtteid on rajanud nii Ivy League’i ülikoolide vilistlased kui pooliku haridusteega üllatajad. Richard Branson lõi Virgin Grupi 21-aastaselt ja Steve Jobs kukkus kolledžist välja. Olgugi, et peamiseks sihtgrupiks on spetsialistid, kes ihkavad karjäärimuutust ning üliõpilased, kes soovivad luua idufirmat – ideid on oodatud esitama kõik.

Kontakt

Jälgi sotsiaalmeedias

Liitu Ajujahi uudiskirjaga