Alar Kolk innovatsioonist ja ettevõtte kasvust

Ajujahi arenguprogrammi esimese koolitusnädalavahetuse teist päeva viis läbi European Innovation Academy president Alar Kolk.

Alustasime päeva rääkides ambitsioonist. Alles alustava startupi puhul on ambitsioon üks olulisimaid märksõnu. Päästa tuleb vähemalt poolt maailma! Startup tähendab revolutsiooni juba toimivate, suurte ettevõtete vastu ning ellu jäävad vaid need, kes on valmis nendele suurtele korporatsioonidele kandadele astuma. Need tiimid, kes suudavad defineerida unikaalse toote või teenuse, on juba poolenisti võitnud ning tänasel päeval on digitaalsetel startupidel võimalik suureks kasvada väga kiire tempoga.

Oma startupi peale tuleb mõelda lihtsalt – kuidas teha toode või teenus, mis on 10 korda erinev võrreldes täna kättesaadaval olevatest toodetest ja teenustest. Et ellu jääda, pead sa olema kiirem, parem, lihtsam ja odavam.

Innovatsioon

Rääkides innovatsioonist startupi kontekstis, tuleb alustaval ettevõtjal enda käest küsida: „Kuidas ma oma klientideni jõuan?“. Alustavad ettevõtted teevad tihti selle vea, et arendavad oma toodet aastaid ilma tulu teenitama. Oluline on hoopis esmane toode kiiresti valmis teha ning see kommertsialiseerida. Toode üksinda ei suuda kinni püüda väärtust. Oma startupi peale mõeldes ei tohi mõelda üksnes selle toote või teenuse peale, vaid selle peale, kuidas seda toodet või teenust rahaks teha ja klientideni viia.

Fakt on see, et 9 toodet 10st kukub läbi! Seega, startupi launchitakse klientide leidmise, mitte tootega!

Kuidas seda teha?

Defineerige probleem, mida te tahate lahendada. Seejärel valideerige see probleem. Küsite, et kuidas? Suhelge kliendiga!

Kuidas aga lahendada probleemi? Siinkohal on märksõnaks unikaalsus. Startupid ei tohi teha keerulist toodet või teenust, vaid hoopis võimalikult lihtsat! Lahendus peab seejuures olema jätkusuutlik ning pakkuma kliendile väärtust. Pidage meeles, et klientidel on alati õigus selles, mida nad tahavad. See-eest eksivad nad alati peaaegu selles, kuidas nad seda tahavad. Sellepärast on klientidega koos toote või teenuse arendamine väga oluline ning eksperimenteerimine on samuti väga tähtis.

Prototüüp

Prototüüpida saab ükskõik mida – toodet, turule minekut, klienti jne. Prototüüp peab see-eest olema kiire ja odav ning startup peab leidma probleemi lahendava prototüübi võimalikult kiiresti, et ellu jääda. Fake it til you make it! Klient peab uskuma, et toode on valmis ja tahab seda juba kasutada.

Kontakt