Cognitive Billboard tirib tolmunud välireklaami uude ajastusse

15. jaanuar 2019

Cognitive Billboard tirib tolmunud välireklaami uude ajastusse

Oliver Stimmer ja Markus Karileet soovivad enda arendatud uuendusliku tehnoloogiaga muuta välireklaamipindade rentimise süsteemi, et muuta seda ettevõtete jaoks tulemuslikumaks. Kuidas? Ajujaht uuris lähemalt.

Cognitive Billboard loob tarkvaraplatvormi, mis võimaldab välireklaami müüjatel pakkuda demograafiliselt täpselt sihitud reklaamimise võimalust. Nimelt tuvastab Cognitive Billboard reaalajas pildituvastuse tehnoloogia abil reklaampinnast mööduja vanusevahemiku ja soo ning näitab vastavalt sellele digitaalsel pinnal valitud reklaami.

Küsimustele vastab tiimijuht Oliver.

Foto: JP Hion

Millest see idee sündis?

Käisin kevadel televisioonis iseõppivate masinate rakendamisvõimalustest rääkimas. Seda nägi ettevõte, kelle äri seisnebki reklaampindade välja rentimises. Nad tahtsid minna üle digiekraanidele, kuid soovisid nende potentsiaali rohkem ära kasutada ja nendega suuremat lisandväärtust pakkuda kui pelgalt reklaami lihtne välja vahetamine.

Tarkvaraarhitektist kolleeg Markus Karileetiga oleme nüüd seda tehnoloogiat suvest saati arendanud. Hetkel töötan mina lisaks veel Helmeses sisesüsteemide arendusjuhina. Varasemalt olen õppinud Tartu Ülikoolis informaatikat.

Kas Teie tehnoloogiaga hakatakse meid kõiki igal tänavanurgal valvama?

See on vale hirm. Meie ei hakka omama isikuandmeid. Tuvastame oma kaamerapildiga vaid inimese soo ja vanusegrupi. Aga kes ta päriselt on, seda infot meil ei ole ega üritagi kokku koguda.

Kui võrdleme Cognitive Billboardi mõne telekomettevõtetega, kelle teenus on sul kogu aeg taskus ja kes teab nimeliselt ja täpselt, kuidas sa liigud, mis ajal ning kuhu, siis meie oleme päris ohutud. Hakkame teadma vaid seda, et ühel jaanuarikuu kolmapäeval oli näiteks Niidu bussipeatuses kuus meest, neist kolm vanuses 20-25, kaks 40-45 ja üks üle 70-aastane pensionär.

Kuidas see ikkagi töötab? Kas ma näen bussipeatuses kaamerat?

Teeme tavalise mikrokaameraga inimesest pildi, kes reklaami vaatab. Nii nagu inimene suudab enam-vähem ära arvata, mis vanuses ja soost inimene talle vastu vaatab, suudab seda ka masin. Masina õppemudelit on treenitud paljude piltidega ja sealt tulebki see tarkus.

Esimese testi oleme üles pannud ühte Pärnu bussipeatusesse. See kaamera seal on hästi väike ja ega inimene seda tähele ei pane. Seal peatuses on küll silt, et “Siin on videovalve!”, aga kaamerat ennast tähele ei pane, kui seda sihilikult ei otsi.

Kui kaugel olete oma tehnoloogia välja arendamisega?

Oleme hetkel katsetamisfaasis, aga teame, et masina õppemudel vajab veel arendamist. Ta peab saama täpsemaks ja usaldusväärsemaks. Tahame, et pikemas plaanis suudaks tehnoloogia tuvastada, kui põnev on reklaam inimese jaoks, ehk mõõta, kui kaua seda peatuses vaadatakse. Oleme pikema koostöö leidmiseks kohtunud ka teiste reklaamipindade müüjatega ning reklaamiagentuuridega.

Foto: JP Hion

Kas seda tehnoloogiat saaks kasutada liikuvate reklaampindade peal, näiteks trammide välireklaam?

See on hea idee, tehniliselt aga keerukas teostada. Keskendume hetkel staatilistele reklaampindadele.

Mis on teie ambitsioon?

Ülemaailmne välireklaamiturg on väärt 39 miljardit dollarit aastas. Näeme, et Eesti oleks pilootriik tehnoloogia arendamiseks ja katsetamiseks, peale mida soovime siseneda Suurbritannia turule. Seal katsetatakse sarnaseid lahendusi ja konkurents aitaks meilgi toodet veel paremaks arendada.

Kui suudame tehnoloogia Pärnus ära testida ja tõestada toote kasulikkuse reklaampindade müüjate ning ostjate jaoks, siis juba hiljemalt 2019. aasta lõpuks näeme, et võiks 70 protsenti Eesti välireklaami pindadest olla kaetud meie tehnoloogiaga.

Cognitive Billboard on Ajujahi arenguprogrammis osalev tiim, mida veab eest Pärnumaalt pärit Oliver Stimmer koos Markus Karileetiga. Cognitive Billboard on tarkvaraplatvorm, mis võimaldab välireklaami müüjatel pakkuda demograafiliselt sihitud reklaami.

Cognitive Billboardiga saab lähemalt tutvuda siin.

Kontakt