Frenzy aitab suutervise maast madalast korras hoida

15. märts 2019

Frenzy aitab suutervise maast madalast korras hoida

Selleks, et suutervis korras oleks, tuleb võimalikult vara pihta hakata ja hammaste eest hoolt kanda. See tähendab lisaks hammaste korralikule harjamisele kaks korda päevas ka muid ennetavaid tegevusi – nende hulgas ka ksülitooli tarvitamist. Olgugi, et inimorganism toodab 15% ksülitooli päevas, on  hambaaukude tekke ennetamiseks vajalik ksülitooli närida/ imeda suuõõnes. Võluainet võiks manustada neli korda päevas 2-3 pastilli. See teeb kokku tõenduspõhiselt fikseeritud vajaliku miinimumi 5-7g selleks, et hambad kaariesest ehk rahvakeeli hambaaukudest priid hoida.

Just seepärast on Frenzy idee autor ja tiimijuht Hedy Lehtmets toonud Eesti turule täisksülitoolpastillid. Kuna hammaste kaitsmisega peab alustama juba beebieas hetkest, mil esimesed hambad lõikuvad, on Hedy arendamas uut toodet – mugavalt manustatavat hambakaitsegeeli. See on mõeldud eeskätt lapsevanematele, et muuta ksülitooli manustamine  pastillide purustamisest mugavamaks. Tegemist on tootega, millel on jumet jõuda ka riigipiiridest väljapoole eksportturgudele. See on idee ja toode, millega Hedy end vapralt Ajujahi 30 tugevaima hulka võidelnud.

Pilt: frenzy

Idee sündis isiklikust vajadusest

„Kui piimahammastes on augud enne 5.eluaastat, on kolm korda kõrgem risk, et ka jäävhammastes tekivad augud juba enne 10 eluaastat,“ räägib Hedy. Samuti lisab ta, et Eesti laste hammaste olukord on täna samas seisus nagu meie põhjanaabritel soomlastel 60ndatel. Hedy ise puutus ksülitooli kui terviseedendusliku meetmega esimest korda kokku juba 2009. aastal, õppides Tartu Ülikoolis epidemioloogiat, kus peamiseks uurimisvaldkonnaks oligi suuõõne haigused ja nende ennetus maailmas. Just samal eluperioodil oli noor naine kolinud Soome, kus ksülitoolpastillid toidupoes kättesaadav ja juba aastakümneid elementaarne suuhügieeni kaup oli. Noore ja teadliku emana soovis ta ka oma laste hambaid ksülitooliga juba varakult kaitsta. Pastillid olid aga liiga kõvad, et neid tol ajal 8-kuusele lapsele manustama hakata – nende pidev purustamine tekitas vahel tüdimust. Sealt tekkiski esimene mõttealge ja praktiline vajadus mugavama lahenduse järele. Täna arendatav hambakaitsegeel ongi mõeldud eeskätt beebidele ja alla 2-aastastele lastele, kel hambad lõikuvad.

Praeguseks on Hedy ksülitoolpastillide maaletooja, kes neid kodumaal pakendab ja siia turule frenzy nimelise brändi ja veebipoe loonud. Lisaks beebide hambakaitsegeelile on oodata tootesortimenti veel hambasõbralikku spray-, klaas- ja pulgakomme, et pakkuda tervislikku lahendust juba tuntud lastelemmikutele. Kaks aastat tagasi, mil naine selle kõigega alustas, oli teadlikkus ksülitoolist ja selle vajalikkusest võrdlemisi madal. „Praeguseks on olukord selgelt paranenud!“ on Hedy entusiastlik. Koostöö Hambaarstide Liidu ja erialaspetsialistidega on sellele oluliselt kaasa aidanud.“ Ka lasteaiad on varasemast enam informeeritud ja Soome riigi eeskujuliku kogemuse põhjal on praegugi juba üle Eesti mitmed lasteaiarühmad, kes maimukestele pärast sööki, kui suus pead võttev bakter kõige aktiivsem on, ksülitooli manustavad.

Pilt: frenzy

Edasi, ikka edasi

Praeguse olemasoleva kliendibaasi moodustab põhiliselt kodulehelt telliv klient ning need, kes tooteid läbi hästivarustatud hambaravikliinikute ostavad, samuti hambaarstid ise. Koos üldise teadlikkusega ksülitoolist ja selle olulisest on kasvanud ka huvi toodete vastu, ja näib selles suunas ka edasi liikuvat.

Enne Ajujahile tulekut ja kuni 2018. a sügiseni seisis Hedy ainuisikuliselt kogu tiimi taga. „Isegi, kui vahel on olnud tunne, et ei jõua, tean, et kinni ma frenzyt ei pane,“ räägib ettevõtlik naine südamelähedasest teemast. Praeguseks on frenzy tiimi pardal ka turundustaustaga ning aastaid eraravikindlustuses töötanud Dekla Uusma, kes toetab Hedyt teadmistega sellest, kuidas terviseteenust turule tuua. Niisiis on suund, kuhu liikuda, teada ja maa, mida künda, on samuti lai – seda nii Eestis kuu väljaspool.

„Ajujaht on heas mõttes tagant sundinud ning mulle siiani väga palju väärtuslikku andnud – just praktilisi näpunäiteid, mida arvestada ja kuidas teha, et eksportturugudele suunduda,“ võtab Hedy senise kogemuse kokku.

 

Vasakul frenzy tiimijuht Hedy Lehtmets ja paremal GoInvite idee algataja Evelin Mitt. Foto: JP Hion

Kontakt