Top 10 ideed

 

Lauamäng ALU

30 sekundi pitch: Oleme loonud haarava strateegiamängu kahele mängijale, mida saavad mängida pimedad ja tavalised inimesed. Üldiselt ei arvesta lauamängutootjad ja -disainerid erivajadustega inimestega, jättes kasutajaskonnast välja märkimisväärse osa rahvastikust. Meie loodud lauamäng ALU on aga disainitud võttes algusest peale arvesse ka teatavate erivajadustega inimesi. Kuna ALU mängulaud on modulaarne, on sellele võimalik juurde arendada ning müüa uusi lisaosi ning mänge, võimaldades äril pidevalt kasvada.

Probleem: Euroopas on nägemispuudega inimesi mitukümmend miljonit, kes ei saa mängida enamikke lauamängudest, kuna lauamängutootjad ei arvesta nendega. Huvi on pimedate seas lauamängude vastu aga olemas. Probleemi tutvustas meile pime inimene ja murekoha aktuaalsust on kinnitanud hilisemad kohtumised pimedatega.

Lahendus: Erinevatel geomeetrilistel kujunditel põhinev taktiilne, lihtsasti õpitav modulaarne strateegiamäng, mis on täiesti iseseisvalt mängitav ka täispimedatele inimestele.

Kasutajaskond: Põhiliselt nägemispuudega inimesed, kuid välistatud pole ka nägijatest lauamänguhuvilised.

Turu suurus: Euroopas on 30 miljonit nägemispuudega inimest, neist 3 miljonit on täispimedad.

Ärimudel: Alustame 60-eurose baashinnaga mängu müümisest Eesti Pimedate Liidule, sealt edasi sihime Soome Pimedate Liitu (kuhu kuulub 24 ühingut) ja Skandinaavia ning Baltikume turge, kus on vähemalt 290 pimedate liitu ja ühingut. Mängule saab osta lisaosi ning baaslauda saab hiljem täiendada teiste mängudega.

Puuduolevad ressursid: Rahastus ja tugevad kontaktid välisturgudele murdmiseks, tuntus, pikaajalised kokkulepped poekettide ja tootjatega.

Kontakt:

www.studioalu.com

EDIBLE

30 sekundi pitchAastaks 2021 keelustab Euroopa Liit kõik plastmassist ühekordsed toidutarvikud. Me oleme loonud söödava ja biolaguneva lusika, mis ei reosta loodust ja pakub kasutajatele toidu näol lisaväärtust. Kombineerides söödavuse ja biolagunevuse oleme saavutanud konkurentsieelise, tänu millele on juba tänaseks nõudlus 30 000 toote järele.

Probleem: Edible tegeleb kahe probleemiga. Esiteks plastmassi reostus. Looduses elavad organismid söövad platsmassi seda ekslikult toiduks pidades. Plastmass hävitab ökosüsteeme, eritab lagunedes kasvuhoonegaase ning kiirendab kliimamuutust. Teiseks tekitavad kliendid üha rohkem sotsiaalset survet ettevõtetele, et nad oleks loodussõbralikud.

Lahendus: Söödav lusikas, mis ei reosta keskkonda. Lihtne toote koostis garanteerib maksimaalselt efektiivse ressursikasutuse ja annab alternatiivi plastiku kasutamisele.

Kasutajaskond:  Hetkel käib toote pidev testimine – oleme jaganud välja üle 200 lusika testrühmadele ja saatnud 50 lusikat kohvikutesse. Huvi on näidanud Tartu Maraton 25 000 lusika ostmiseks ja Pakendikeskus. Sihime catering-ettevõtteid, toidu edasimüüjaid, toidu- ja ökopoode, teisi eraettevõtjaid.

Turu suurus: Kogu võimalik turg – 800 miljonit eurot. Teenindatav võimalik turg (Balti riikide põhjal) 2,4 miljonit eurot. Teenindatav sihitav turg – 480 000 eurot.

Ärimudel: Põhineb mahupõhisel müügil ettevõtetele. Toidutarviku hind tuleneb meie tootmismahust ja tellitavast kogusest. Praegu suudame pakkuda poole euro eest üht toidutarvikut. Kasutame müügikanalitena loodus- ja toidupoode.

Puuduolevad ressursid: Inimene, kellel oleks varasem kogemus masstoodanguga ja aitaks meil leida tootmiskoha ja vahendid tootmiseks (ahjud, vormid). Rahastus suuruses 20 000€, et saaksime automatiseerida tootmist.

Kontakt:

www.facebook.com/edible.official

 

FRENZY

30 sekundi pitchFrenzy on magus ja tervislik hambakaitsegeel väikelastele, kelle vanemad tahavad hoolitseda laste hammaste eest. Geel sisaldab kaariese ennetuseks vajalikku ksülitoolikogust. Regulaarse kasutamise puhul langeb hambaaukude risk kuni 80%.

Probleem:Teaduslikult on tõestatud, et piimahammaste tervis mõjutab hambaid inimese elu lõpuni – auk piimahambas tõstab kolm korda augu tekkeriski jäävhambas. Pastillide manustamine väikelastele on aga ohtlik (ja pastillide purustamine ebamugav).

Lahendus: Töötame välja kõrge ksülitoolisisaldusega hambakaitsegeeli, mida beebid saavad kasutada ohutult ja mugavalt. Täiskasvanutele pakume ksülitoolisisaldusega pastille. Tulevikus pakume ka täiskasvanutele mõeldud hambakaitsespreid.

Kasutajaskond: Lapsevanemad, hambakliinikud.

Turu suurus: Eestis, Soomes ja Saksamaal on geeli ja pastillide turupotentsiaal meie analüüsi kohaselt umbes 5,7 miljonit inimest.

Ärimudel: Kasutame geeli müümiseks hambakliinikuid, perearstikeskusi ja veebiplatvormi. Tulevikus teeme koostööd sünnitusmajade ja lasteaedadega, eksportturgudel hambaarstidega.

Puuduolevad ressursid: 100 000 eurot aitaks tõsta meie tootmisvõimsust sadadelt tuhandetele. Sellega lõpetaks me tootearenduse ja ostaks vajalikud masinad.

Kontakt:

www.frenzy.ee

 

GOINVITE

30 sekundi pitch: GoInvite on universaalne inimeselt-inimesele elamuste vahendamise platvorm ehk eraisikute ürituste äpp. Erinevalt alternatiividest (Piletilevi, Meetup, FB Events, Airbnb Experience) on GoInvite mobiilirakendus keskendunud just eraisikute üritustele ja nende nähtavaks muutmisele.

Meie äpp annab igale eraisikule võimaluse olla ise ürituse korraldaja rollis ja sellega raha teenida. Külastajatele on see aga suurepärane võimalus tutvuda uute inimestega ning kogeda personaalsemaid elamusi.

Probleem: Maailmas toimub miljoneid eraüritusi aastas ning trendid liiguvad selles suunas, et järjest enam soovitakse oma üritusega raha teenida, mistõttu külalisteks võivaid olla ka võõrad inimesed (nt kodukohvikud, kodukontserdid, pokkeriõhtud, huvigruppide kohtumised jms).

Tänased lahendused eraürituse info edastamiseks on liiga spetsiifilised, kulukad, ebamugavad ja mürarohked ning ei võimalda mugavalt oma üritusega raha teenida.

Lahendus: GoInvite on mobiilirakendus eraisikute üritustele. Nii nagu on Airbnb koduomanike rendiplatvorm, oleme meie eraürituste vahendamise platvorm. Meie äpp võimaldab teha üritus nähtavaks, teenida sellega raha ja tutvuda uute inimestega. Üritused, mis on kodused, temaatikaga ja väiksematele gruppidele, annavad inimestele võimaluse luua sügavamaid sõprussidemeid ja suhelda. Lisaks on see mugav võimalus võõrustajale jagada oma huvisid ja oskuseid ning seeläbi teenida raha. GoInvite mobiilirakendus valmib 2019 aasta aprillis ning seda arendab Helmes, kes on ühtlasi ka GoInvite esimene investor.

Kasutajaskond: Eraisikud, kes on huvitatud ürituse korraldamisest, oma huvide jagamisest, uute inimestega tutvumisest ja raha teenimisest. Üldine kasutajaskond jaguneb omakorda spetsiifilisemateks sihtgruppideks: inimesed, kes töötavad või õpivad võõras riigis; turistid; huvialadega tegelejad (nt koerteomanikud, käsitöölised, lauamängu huvilised) jne. Eestis alustame turule sisenemist ja rakenduse piloteerimist läbi eraisikute suurürituste. Oleme koostööpartner Maaeluministeeriumi ja Põllumajandusuuringute Keskusele. Avatud Talude Päeva teavituskampaania raames leiab 2019 aastal talude info ja piletid GoInvite mobiilirakendusest.

Turu suurus: Sel aastal piloteerime äpi Eestis ja edasi soovime siseneda välisturgudele Euroopas. Turu potentsiaal jaguneb erinevate sihtgruppide vahel, kuid ainuüksi väliselanikke on üle maailma 230 miljonit. Uuringute järgi on nende üks suurimaid probleeme täna võõras riigis uute sõprade leidmine, mistõttu GoInvite aitab nende mure lahendada läbi personaalsemate kohalike poolt korraldatud ürituste. Teise sihtgrupina saame välja tuua turistid. Näiteks Eestit külastas 2018 aastal ca 2 miljonit inimest, kes otsivad ehedaid kohalikke elamusi, mida saab justnimelt GoInvite eraürituste platvorm pakkuda.

Ärimudel: Äpp on tasuta. Vahendustasu GoInvitele maksab võõrustaja vaid siis, kui üritusel on tasulised piletid. Tulevikus planeerime rakenduse kasutajatele lisafunktsioone ja reklaamivõimalusi äriklientidele.

Puuduolevad ressursid: Otsime oma meeskonda arendajat ja turundus-müügispetsialisti. Otsime samuti rahalist investeeringut, et piloteerida rakendus Eestis, jätkata arendust, teha turu-uuringuid ja siseneda välisturgudele.

Kontakt:

goinvite.app

 

GROVENEER

30 sekundi pitch: Groveneer on naturaalsest puidust kleebitav dekoratiivsein. Seda saab paigaldada ruumidesse ilma tööriistadeta ja eriliste oskusteta. Erinevatest toonidest ja mõõtudest saab luua omanäolisi mustreid. Iga kleebitav leht on unikaalse puidusüüga ning seega on iga valminud sein ainulaadne.

Probleem: Korteri ja maja seinte peamised dekoreerimisvariandid on tavaliselt värvimine ja tapeetimine. Naturaalsete materjalide valik on piiratud või selle ruumi toomine tähendab suurt remonti – puitpaneelid eeldavad üldjuhul täiesti uue seina ehitamist, teised spoonid aga vajavad liimimist ja viimistlemist. Õhukese materjali puhul on see üsnagi keeruline).

Lahendus: Kleebitav puitsein, kus kõik protsessid on tarbija eest ära tehtud ning materjal tuleb ainult seina kleepida. Toode on juba õiges mõõdus, viimistletud kõvavahaõliga ning kleepimiseks valmis.

Kasutajaskond: Sisearhitektid, arendajad, ehitusettevõtted, ehituspoed, otsesed lõpp-kliendid.

Turu suurus: Eestis suutsime kuue kuuga tekitada käivet mõnekümne tuhande euro väärtuses, fookus oli eelkõige toote valideerimisel. Nüüd liigume Norra ja laiemalt Skandinaavia turule. Norra seinakattematerjalide turu väärtuseks hinnatakse 120 miljonit eurot, kus tahame haarata protsenti turust.

Ärimudel: Ruutmeetripõhiselt toote müümine ehituspoodide, kodulehe ja sisearhitektide vahendusel.

Puuduolevad ressursid: Põhiliselt peame kasvatama uudset materjali müügi jaoks – tutvustamine, turundus, müügikanalid.

Kontakt:

www.groveneer.com

 

HIVE

30 sekundi pitchHIVE on pilvetehnoloogial põhinev ülitäpne lahendus GPS-positsioneerimiseks ja navigeerimiseks. Me aitame droonidel, robotitel ja teistel autonoomsetel GPS-seadmetel end positsioneerida, liigutada ja jälitada sentimeetrise täpsusega.

Probleem: GPS on levinud tehnoloogia, mis on paraku üldiselt ebatäpne. Ebatäpsuste parandamiseks kasutavad mitmed seadmed maa-aluseid võrke, et infot täpsustada. Need võrgud on tavaliselt mahult väikesed ja võrgu andmetele on raske ligi pääseda, kuna võrkudel on erinevad omanikud, erinev tarkvara, erinevad ühenduvusprotokollid ja nii edasi.

Lahendus: Hive ühendab pilvetehnoloogia abil killustunud GPS-võrgud. Võrkude kasutajad säästavad suisa nädalaid andmete hankimisel. HIVE aitab aga võrkude omanikel teenida püsivat teenistust andmete müügiga.

Kasutajaskond: HIVE’i on arendatud ja testitud Venemaal alates 2014. aastast. Selle ajaga on HIVE ühendanud 600 andmekeskust, mis kuuluvad 120le eri ettevõttele. 2018. aastal ühendas HIVE erinevad GPS-jaamad Lätis ja Eestis. Tarkvara testiti Starshipi robotitega.

Turu suurus: 15,7 miljardit dollarit on droonide ja teiste autonoomsete GPS-seadmete navigeerimissüsteemide turuväärtus järgmisel aastal.

Ärimudel: Müüme parandatud andmeid pilvetehnoloogia abil. Müügitulu on jaotatud pooleks – pool andmekeskuste omanikele, pool HIVE’ile.

Puuduolevad ressursid: Meeskond otsib juurde droone ja roboteid tootvaid ettevõtvaid, kellega koostööd teha. Lisaks e-tõukeratta ja Asjade Interneti tegijaid, kellega algatada uusi pilootprojekte.

 

 

HOPKID

30 sekundi pitchHopKid on laste sõidu- ja saatmisteenuse platvorm, laste turvalise ja mõnusa liikumise korraldamiseks. Ühe kogukonna lapsevanemad saavad HopKidi platvormi abil planeerida ja korraldada kogukondlikku transporti. HopKidiga võidavad lapsevanemad iga nädal vähemalt 3 tundi aega ning maal elavatele lastele saavad teenused kättesaadavaks.

Lahendus: HopKid lahendab mured kahe eri teenusega. Esimene on lastetakso, kus lapsevanem tellib HopKidi rakenduse vahendusel taustakontrolli läbinud sõidutaja-saatja. Teine on kogukonnasisene sõidujagamise platvorm, kus ühe piirkonna või sõpruskonna lapsevanemad saavad platvormi vahendusel planeerida ja korraldada üksteise laste sõidutamist.

Kasutajaskond: Tellijad –lapsevanemad ja teised laste transpordi eest vastutajad; kasutajad – lapsed.

Turu suurus: Eestis käib huviringides umbes 120 000 last vanuses 6-15 aastast, Euroopas kokku aga 18 miljonit. HopKidi eesmärgiks on esimese sammuna haarata Eesti, Baltimaade ja Skandinaavia riikide lastesõitude turg, edaspidi laieneda teenustega ka Euroopa suurematesse linnadesse.

Ärimudel: Lastetakso puhul maksab klient sarnaselt taksoteenusega distantsi ja ajakulu eest. Kogukondliku sõidujagamisteenuse platvormi puhul maksab kasutaja kuupõhist rakenduse kasutustasu.

Puuduolevad ressursid: Kogukondliku sõidujagamisteenuse välja arendamiseks ning lastetakso teenuspiirkonna laiendamiseks on vajalik150 000 eurot ning seda nii tarkvara arenduseks, meeskonna ehitamiseks, kui turunduseks ja halduseks.

Kontakt:

www.hopkid.ee

 

SECUREBADGER

30 sekundi pitchMe uuendame kinnisvaraturgu platvormiga, mis teeb sobiva üürniku leidmise oluliselt lihtsamaks AI-põhise taustakontrolli tegemisega. Uuenduslik taustakontroll uurib andmebaaside abil põhjalikult üürniku käitumis- ja finantsriske. Nii muutub üüriturg turvalisemaks.

Probleem:Iga viies üürileping lõppeb vaidluse või terava konfliktiga ning sobiva üürniku leidmine on pahatihti keeruline. Guugeldamine ja sotsiaalmeedia sirvimine ei anna piisavalt põhjalikku taustainfot üürniku kohta, mahukam otsing võtab aga palju aega.

Lahendus: SecureBadgeri masinõppel põhinev taustaanalüüs hangib kiirelt ja odavalt üürniku kohta infot avalikest andmebaasidest, krediidibüroodest, sotsiaalmeediast ja teistest virtuaalsetest infoallikatest, et saada kätte üürniku digitaalne jalajälg. Seejärel arvutatakse välja üürniku riskiskoor, mille on üürileandja tellinud.

Kasutajaskond: Euroopa Liidu (täpsemalt Schengeni ala) väikeinvestorid, kinnisvarafondid ja maaklerid, kes tegelevad üürikinnisvaraga.

Turu suurus: Üürikinnisvara turuväärtuseks hinnatakse Euroopas 650 miljardit eurot. Taustakontrollituru suurus jääb 500 miljoni euro ning miljardi euro vahele.

Ärimudel: Müüme taustakontrolliteenust nii püsitellimusena kui ühekordselt. Praegu kasutavad SecureBadgeri testversiooni kaks suurt kinnisvaraettevõtet, mitmed väiksemadki on huvi tundnud.

Puuduolevad ressursid: Eelkõige on vaja kasvatada ettevõtte tuntust ja usaldatust.

Kontakt:

www.securebadger.com

 

 

TIMEY

30 sekundi pitchTimey on tark indikaator, mille saab kinnitada toidupakendile, kastidele või kallima (kala-)toote külge. Indikaator muudab värvi, kui toodet pole hoitud ette nähtud tingimustes. Meie lahenduse abil saavad nii tootja kui edasimüüja olla kindlad, et toode jõuab tarbijani kvaliteetsena. Meil on tugev tiim, mis koosneb ekspertidest keemias ja ärimaailmas.

Probleem: 30% toidukaupadest rikneb ennetähtaegselt, kuna neid ei transpordita õigel temperatuuril. Kahjud kannab enamasti tootja, kel puudub ülevaade, millises tarneahela etapis toodet valesti käideldi.

Lahendus: Timey värvimuutev indikaator annab tootjale ja edasimüüjale teada, et toodet on hoitud õigetel tingimustel. See annab olulist lisandväärtust tarneahelale, tootjale ja tarbijale näiteks müügikasvu, brändi tugevnemise ja vähesema raiskamise kaudu.

Kasutajaskond: Praegu on Timeyl neli pilootpartnerit. Neist kaks, Vettel OÜ ja Epic Foods, on huvitatud praegusest lahendusest. Kolmanda partneriga toimub pilootprojekt märtsi lõpus. Neljas partner ootab kleebiste tulekut. Kevadel on tulemas Skandinaavia ja Baltikumi tasemel pilot.

Turu suurus: Kogu turg on laiemalt globaalne külmketiturg, mille väärtus on ligi 190 miljardit dollarit 2017. aasta statistika järgi (kasvab 2023. aastaks 293,27 miljardini). Globaalse targa pakendi turg on suurusega 33,2 miljardit dollarit. Meie oleme praegu orienteeritud eelkõige külmutatud kalatoodete turule, mille väärtus on 25 miljardit dollarit. Tahame saada esmalt turu liidriks külmutatud mereandide turul.

Ärimudel: Kuna meie indikaatori hind on odav (0.15€/tk, kleeps 0,02€/tk), tugineb ärimudel masstootmisele ja B2B müügile. Esialgne plaan on pakkuda lahendust toiduainete tootjatele, kes kinnitavad indikaatorid kastidele või pakenditele. Lisaks teenime tulu patendi pealt.

Puuduolevad ressursid: Vajame 150 000 eurot tootmiskulude langetamiseks, kleebiste arendamiseks, turunduskuludeks ja uue toote pilootprojektideks. Tahame töötada välja veel tarneahela kontrollsüsteemi.

Kontakt:

www.timey.ltd

 

VÕÕRAS SÕBER

30 sekundi pitch: Võõras Sõber on tööstressi ja läbipõlemise ennetamiseks loodud ainulaadne nõustamisformaat. Meie visioon on seista selle eest, et vaimse tervise probleemid ei oleks vähenenud töövõime põhjuseks ning juba vähenenud töövõimega töötajatel oleks olemas piisav tugi ja motivatsioon oma tööpanus anda. Äriidee unikaalsus seisneb kodeeritud kaardisüsteemis, mis võimaldab töötajal pääseda nõustamisele anonüümselt, samas tööandjal tasuda ainult reaalselt toimunud sessioonide eest.

Probleem: Kuigi vaimse tervise teemadel räägitakse üha enam, on abi otsimine endiselt keeruline ja sunnib töötajat pigem häbi tundma. Samas kaotavad ettevõtted miljardeid töötajate vähenenud töövõime tõttu ning depressioon on aina enamlevinumaks põhjuseks töölt kõrvale jäämisel. Eriti terav on probleem Eesti ühiskonnas, kus trendid on elanikkonna vähenemise ja vananemise suunas ning tööealiste inimeste maksimaalne rakendamine tööturul on hädavajalik. Uuringud väidavad, et Eestis kannatab ca 150 000 töötajat vähemalt korra aastas stressi, läbipõlemise või depressiooni käes.

Lahendus: Võõras Sõber pakub töötajale anonüümselt nõustamisele pääsemise võimalust ning tööandjale kulude läbipaistvuse ja kontrolli. Töötajale on ennetav pöördumine tehtud võimalikult lihtsaks ja kättesaadavaks ning lisaks anonüümsusele on tagatud teenuse eest tasumine tööandja poolt.

Kasutajaskond: Meie sihtklientideks, täna, on töötajate vaimset tervist väärtustavad ettevõtted Eestis. Ning teenuse kasutajateks on nende ettevõtete töötajad.

Turu suurus: Eestis on üle 700 000 töötaja, kellest umbes 150 000 kuulub potentsiaalsete teenuse vajajate hulka. Meie lähituleviku eesmärgiks on hõivata sellest turust 10% ehk pakkuda Võõras Sõber nõustamisteenust umbes 15 000 töötajale, tootes käivet ca 1 miljon eurot aastas.

Ärimudel: Lepingulised kliendid soetavad kõigepealt nõustamisele pääsemiseks vajalikud kliendikaardid, tasudes esmalt 10% nõustamissessiooni hinnast, ülejäänud 90% tasutakse siis kui töötaja on reaalselt nõustamisel käinud. Hetkel on kabinetid avatud Tallinnas ja Tartus, lähiaastatel avame kabinetid kõigis Eesti maakonnakeskustes. Hetkel on käimas värbamisprotsess nõustajate töölevõtmiseks. Laienemisplaanide hulka kuulub ka online nõustamise platvormi arendus. Eesmärgiks on lisaks Eesti turule laieneda onlineplatvormiga ka välisriikidesse nagu näiteks Austraalia ja Singapur.

Puuduolevad ressursid: Otsime oma tiimi onlineplatvormi arendajat. Täiendav investeering 50 000 EUR võimaldaks kiirendada kabinettide avamise protsessi ning suurendada värvatavate nõustajate hulka.

Kontakt:

www.agprojekt.ee

Kontakt