Jakob Saks: põhimõtted ekspordiga alustamisel

Kuidas valida turgu?

Google, Twitter ja Facebook annavad ülevaate selle kohta, mida turult otsitakse. Vii ennast kurssi. Kasuta näiteks teemaviiteid või populaarseid otsingusõnu Google otsingumootoris.

 

Kas minu idee peab majanduskriisile vastu?

Küsi endalt „Kui majandus läheb hapuks, kas mina ostaksin enda toodet või teenust?“

 

Tootmine

Alusta väikeste partiidega. Kohe ei pea üritama luua skaleeritavat mudelit. Viga, mida sageli tehakse on see, et hakatakse koheselt tegema suurt asja, kui võiks alguses teha esimese klikitava prototüübi ja õppida oma vigades varem.

 

Kuidas valida kanalit?

Kuidas jõuab sinu toode või teenus lõpptarbijani? Kanali valik on äärmiselt oluline, kuid mille põhjal valik teha?

  1. Defineeri, kes on klient ja kes on tarbija.
  2. Mõtle, milliseid kanaleid on üldse olemas.

Lähtu enda oskustest ning sellest, kui palju kulub millelegi aega ja raha. Mõtle, kuidas sihtrühm tahaks toodet või teenust osta. Ära unusta, et klientide harjumusi ei ole võimalik suurel turul muuta.

Kanali otsuse kriteeriumid:

  • perspektiiv ja eesmärgid,
  • kiirus turule,
  • kontroll,
  • kulud.

 

Kuidas müüa?

Kommunikatsioonikanalid on müügi juures olulised kliendivoo allikad. Müük võib olla otsemüük, telefonimüük, üritusturundus või personaalne lähenemine igale ettevõttele.

Üks kasulik tööriist on SEO ehk search engine optimisation. See on otsingumootorite optimeerimine nii, et need tooks meile maksimaalselt kliente . Aga kuidas seda teha? Esmalt analüüsi enda äri võtmesõnu ning optimeeri koduleht ja kirjuta blogipostitusi. Blogiga on võimalik tekitada endale klientide voogu.

Pane ka meedia enda kasuks tööle. Kui ajakirjanik teemat googeldab ja sinu blogi üles tuleb, näid sina kui valdkonna ekspert. Kui sind kutsutakse avalikele esinemistele nagu seminarid, konverentsid või töötad, siis haara sellest kinni ja mine! Nii hoiad enda ettevõtet pildis ja näid eksperdina!

Kontakt