Kuidas arendada toodet, mille eest ollakse nõus maksma?

Ajujahi meeskondade arenguprogramm on täies hoos ja 10. jaanuaril rääkisime sellest, mis rolli bränd tootearenduse protsessis mängib. Markko Karu poolt modereeritud töötoas käidi läbi mitmeid olulisi aspekte Ajujahi meeskondade toodete ja teenuste juures. Mis on brändi point ja kuidas seda müüa?

Lühidalt öeldes on bränd inimese ettekujutus sinu tootest, teenusest kogemusest või ettevõttest. See on midagi, mis jääb inimestele meelde ja millest nad hoolivad piltlikult öeldes, see on miskit millest nad räägivad sinu kohta kui sa ruumist lahkud. Hea bränd võib teha sinu toote või teenuse ostmise inimese jaoks lihtsamaks. Selleks aga, et luua endale hea bränd, on vaja väga hästi mõista oma klienti ja tema vajadusi ning oma toode ja teenus vastavalt ka üles ehitada. Oluline vastata küsimustele mida, kellele ja miks sa teed ning kuidas sa oma pakkumise kliendini viid.

Kõlab lihtsalt, aga iga küsimus tekitab omakorda suure hulga teisi küsimusi, millega tegelemine nõuab palju tööd. Samas on õnnestumise tõenäosus peale nende küsimuste põhjalikku läbikäimist oluliselt suurem, kui lihtsalt nö peale lennates. Ehk et teades kuhu sa tahad jõuda, on tõenäosus kohale jõuda suurem kui lihtsalt toast välja astuda ja vaadata kuhu tee viib.

Lühidalt – bränd on lubadus, et tagame kindla tulemuse, pakume kindla elamuse või käitume teatud kindlal moel. Lubadus, mis jõuab inimesteni läbi kõige, mida ta sinu ettevõtte kohta näeb, kuuleb, katsub või haistab. Vaata inspiratsiooniks Markko slaide siit.

Nüüd kui sul tekkis tahtmine oma kliendile paremat teenust hakata disainima või disainmõtlemist õppida ja edasi arendada, siis 16.02 hakkab pihta järjekordne maailma juhtiva disainibüroo IDEO kursus. Ideaalne kui sul juba on olemas 2-6 liikmeline meeskond, kes tahab konkreetset toodet või teenust edasi arendada. Kui aga ei ole, siis pole ka hullu – üksikutest õppuritest moodustatakse grupid online’is. Maailmatasemel kursus on täiesti tasuta!

Ülaltoodud teemaga oli tihedalt seotud ka hiljutine Puidutöötlemise ja mööblitootmise kompetentsikeskuse teemahommik, kus püstitati küsimus, kuidas panna kliendid rohkem maksma.

Laias pildis räägiti samast asjast, et bränd kui ilus disainitud logo või pilt võib ju olla olemas, aga see ei tähenda ise midagi. Brändile eelnevad alati teod, mis defineerivad, miks peaks inimene brändi nime üldse mäletama. Toode peab olema välja arendatud lähtuvalt kliendi vajadustest – ja siis on klient nõus sinu toote eest võrreldes konkurentidega ka rohkem maksma. Lisaks on võimalik aja jooksul oma toodet edasi arendades võimalik jõuda välja uudse tehnoloogiani, mis iseenesest võib osutuda väärtuslikuks ja edasimüüdavaks. Füüsilise toote juurde on võimalik ajapikku ka teenuseid juurde arendada, mis omakorda muudavad kogu ettevõtte tegevuse kasumlikumaks.

Ja vahest piisab kliendi eelistuste tagamiseks tema heast tundmisest – näiteks tead, mis on logistika eest vastutava inimese peamised mured sisseostude tegemisel, mis kell on mõistlik teha kõnesid kliendi esindajatele jne.  Veelkord – uuri oma klienti!

Antud teemahommiku raames käsitleti kõike füüsiliste toodete vaatevinklist – kahetunnine salvestus on järelvaadatav siin (alusta 10.35 pealt). Lisaks on siin mõned põnevad viited, mis loodetavasti inspireerivad Sind oma toote arendamisel.

Kontakt

Jälgi sotsiaalmeedias

Liitu Ajujahi uudiskirjaga