Kuidas kodu renoveerimisest võib saada Ajujahi edulugu – Groveneeri näide

12. veebruar 2019

Kuidas kodu renoveerimisest võib saada Ajujahi edulugu – Groveneeri näide

Üks Ajujahi 30 parema hulka jõudnud tiim on puidutoodete müügile keskenduv Groneveer. Ajujahile tulid nad juba toimivat toodet omava õlitatud meeskonnana, kes nägi konkursis võimalust tõusta veelgi kõrgemale rahva teadvusesse. Kes nad on ja kuhu nad pürgivad? 

Küsimustele vastab tiimiliige Karl Saluveer.

 

Millest tekkis Groveneer? Kes käis idee välja ja miks? Kuidas tiim moodustati? 

Groveneer tekkis nagu üks vajalik idee ikka – enda vajadusest. Oma kodu renoveerimise käigus tekkis soov tuua ruumi rohkem naturaalsust. Kõik võimalused olid kas kallid, keerulised või koledad. Järelikult tuli sobiv toode ise välja töötada.

Seejärel said kaardistatud tiimi vajadused ja otsitud õiged inimesed – Red Dotiga auhinnatud tootedisainer Mihkel Masso, ehitusvaldkonna spetsialist Kaupo Kala, Aasta Disainiagentuuri looja Karl Saluveer ja pikaajalise tootmiskogemusega Heigar Kütt.

Foto: JP Hion

Mis on Groveneeri eripära võrreldes konkurentidega? Kas tõesti ei suuda ükski konkurent pakkuda samaväärset toodet?

Kuigi puidu kasutamiseks on mitmeid võimalusi, on need kõik üsna keerukad – puitpaneelid eeldavad täiesti uue seina ehitamist, teised spoonid aga vajavad liimimist ja viimistlemist, mis õhukese materjali puhul on üsnagi keeruline.

Foto: Groveneer

Foto: Groveneer

Groveneeri teeb eriliseks tema mugavus – kõik protsessid on tarbija eest ära tehtud ning materjal tuleb ainult seina kleepida. Toode on juba õiges mõõdus, viimistletud kõvavahaõliga ning kleepimiseks valmis.

Te olete Ajujahi tiimide lõikes jõudnud näiliselt päris kaugele oma tootearendusega. Kuidas müügil läheb praegu?

Groveneer on praegu kolm efektiivset müügikanalit – 1) meie enda koduleht ja sotsiaalmeedia, 2) ehituspoed ja salongid nagu Ehituse ABC ja Interno, 3) koostöö sisearhitektide ja arendajatega. Mida rohkem jõuame oma materjali tutvustada, seda suuremat huvi selle vastu ka tuntakse.

Mida üritate Ajujahilt enim saada? Mida olete juba saanud?

Põhiline on meie jaoks uudse materjali müügi suurendamine – tutvustamine, turundus, müügikanalid.

Ajujaht on aga pakkunud märksa rohkem, kui oleksime oodanud. Väga head esinejad ja koolitused on andnud kõvasti inspiratsiooni. Suureks eeliseks peame mentorlust – iganädalane töö on aidanud hoida fookuse paigas ning areneda kiiremini, kui lootsime. Igal juhul oleme juba praegu võitnud.

Milline on teie rahvusvaheline ambitsioon? 

Eesti turg on hea koht oma toote valideerimiseks, kuid ambitsioon on märksa suurem. Kuigi Groveneeril on praegugi mitmeid kontakte välisturgudel, siis aktiivse müügistrateegia kokkupanek on käimas.

Turgudest pakuvad kõige rohkem potentsiaali Skandinaavia oma läheduse ja sarnase äriruumi tõttu ning Katar ja Araabia Ühendemiraadid sealse suure ehitusmahu tõttu. Pealegi on väärispuidust mustrid seal ka ajalooliselt hinnas.

Foto: Groveneer

Kui saaksite võrrelda end mõne superkangelasega, siis kellega ja miks?

Groveneer ühendab endas parimaid omadusi mitmetest kangelastest – Bruce Wayne’i maitsekas stiilitaju, Batmani innovaatilisi lähenemisi tehnoloogiale, Supermani vastupidavus, Transformerite oskust kombineerida erinevateks vormideks, Captain Planeti austust looduse vastu.

Suuremad superkangelaste fännid võiksid Groveneeri aga võrrelda “Guardians of the Galaxy” filmidest tuntud Grootiga– superkangelane, kes ongi elav puu.

Ajujaht on Eesti suurim äriideede konkurss. Ajujahi ellukutsuja on EAS, partner SEB ja suurtoetaja Elisa. Lisaks neile toetavad Ajujahti advokaadibüroo Triniti, Eesti Tööandjate Keskliit, Eesti Põllumajanduskoda, Harku vald, Pärnu linn, Saue vald, Tallinna linn, Tartu linn. Ajujahi elluviimist rahastab EAS Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest. Ajujahti viivad ellu Civitta Eesti AS, Kommunikatsioonibüroo JLP ja Tehnopol.

Kontakt