Kust otsast oma äriidee arendamisega pihta hakata?

Ajujahi meeskondade jaoks algas detsembri alguses arenguprogramm, kus alustati tiimide ärimudelite paikaloksutamisega. Kuidas aga saaksid hakata pihta sina, kui sul ei ole võimalust sellises programmis osaleda?

Tänasel päeva on internet täis igasugust vahvat materjali – alustades erinevatest online koolitusprogrammidest kuni erinevate e-raamatute, artiklite ja blogideni välja. Käesolevas kirjatükis viitame mõningatele allikatele Lean Startupi maailmast – viimane on laialt kasutatav lähenemine idee arendamise faasis, samuti on Lean Startup liikumine võtmas võimust ka olemasolevates suurtes organisatsioonides, et luua lihtsate vahenditega uusi ja innovaatilisi tooteid ning neid klientide peal kiiresti testida.

Lean Startupi keskmeks on suhtlemine kliendiga ning arusaamine kliendi vajadustest – seetõttu on ka kriitilise tähtsusega pidev õppimine ja erinevate kiirete eksperimentide läbiviimine. Kiire ülevaate sellest, mis on Lean Startup, saab SIIT ja Lean Startup autor Eric Ries räägib asjast pikemalt SIIN.

Üheks levinud mooduseks oma äriidee erinevaid aspekte läbi mõelda, on kasutada ärimudeli lõuendit (Business Model Canvas). Tegemist on väga hea põhjaga, kuid kui sa oled oma ideega alles alustamas, siis soovitame esimesena kasutada Lean Canvast. Viimane sunnib sind konkreetselt mõtlema sellele, kes on sinu klient ja mis on tema probleem või vajadus, millele sa püüad oma toote või teenusega lahendust pakkuda. Lean Canvase autor on Ash Maurya, kes on koostanud lühikese tasuta e-kursuse, mis väga hästi jälgitav ning kõikidele huvilistele tasuta kättesaadav SIIN.

Kui oled ülaltooduga tutvunud, siis erinevaid huvitavaid artikleid ja blogisid, millega rohkem süvitsi minna leiad allpool toodud linkidelt. Ja muidugi – google otsing ülaltoodud märksõnadega on otsatu resurss! Edu!

Kontakt

Jälgi sotsiaalmeedias

Liitu Ajujahi uudiskirjaga