Loo mõju ja muutust, saada oma sotsiaalse ettevõtluse idee Ajujahile

18. oktoober 2019

Loo mõju ja muutust, saada oma sotsiaalse ettevõtluse idee Ajujahile

Tehnoloogiliste muutustega kohanemine ja maailma koristamine vajavad aega. Veelgi enam vajavad need mured sotsiaalselt vastutustundlikke ettevõtjaid, kes suudavad turgude eripäradega arvestada ja investoreid kaasata. Just neid Ajujaht otsibki koos SEB ja Sotsiaalsete Ettevõtete võrgustikuga.

Protestida oskab igaüks. Maailma parandavat äriplaani oskab kirjutada juba vähem inimesi. Siin tulebki Eesti suurim ärikiirendi Ajujaht appi ülipraktilise äriloomise kursusega, mille sarnast mujalt kodumaalt ei leia. Kui veenad Ajujahi žüriid, et sinu idee aitab ühiskonnal terveneda, saad taha mentori, üleeuroopalise kontaktvõrgustiku, tippkoolitajad ja uusi teadmisi näiteks turunduse-ekspordi-äriõiguse vallas.

Järjekorras neljandat aastat annab SEB koos Sotsiaalsete Ettevõtete võrgustikuga Ajujahil välja Sotsiaalse ettevõtluse eriauhinna, mille väärtus tänavusel hooajal on 5000 eurot. Selle aja jooksul on Ajujahile esitatud ca 100 ühiskondliku või sotsiaalse probleemi lahendamiseks suunatud ideed, kusjuures eelmisel aastal tõusis sotsiaalse sisuga äriideede arv mitmekümne võrra.

Eelmisel aastal osutus säravaimaks sotsiaalseks äriideeks nõustamisteenus Võõras Sõber, mis aitab ennetada ja paremini toime tulla tööstressi ja läbipõlemisega. Varasemalt on silma paistnud lastel krooniliste haigustega võidelda aitav Triumf Health, erivajadustega inimesi ja hooldajaid ühendav CareMate, mobiilsete töötubade abil noori metalli- ja puidusektori ametite juurde toov Merkuur ja mõned teisedki.

SEB jaoks on sotsiaalne ettevõtlus oluline ärivorm, sellel on suurem ja pikemaajalisem mõju. “SEB näeb, kuidas sotsiaalse sisuga ideed lendavad järjest kõrgemalt nii meediapildis kui äriringkondades – olgu see hariduses, tervishoius, keskkonnateadlikkuses või mõnes muus valdkonnas. Meie ülesanne on luua sünergiat, tuua oma äriteadmisi sotsiaalsete ettevõtete teenistusse ja seeläbi aidata kaasa nii Eesti kui muu maailma elukorralduse arengule,” ütles SEB Balti divisjoni strateegia valdkonna juht Andra Altoa.

Sotsiaalsete Ettevõtete võrgustiku juht Marge Maidla näeb sotsiaalset ettevõtlust järjest kasvava trendina. “Eelmisel hooajal said sotsiaalsed ettevõtted kokku lausa kuus auhinda, mille kogusumma oli 75 000-eurosest auhinnafondist 28 000 eurot ehk siis tervelt 40%,” ütleb Maidla. Ta lisab, et sotsiaalsete ettevõtete kasvav populaarsus on kindlasti tulevikutrendi näitajaks, mis on positiivse ühiskondliku mõjuga ettevõtete päralt.

Esita oma idee kuni 28. oktoobrini. Ideid saab esitada siin.

Kontakt