SEB eAkadeemia | Kuidas kasvatada ideest edukas ettevõte?

13. september 2019

SEB eAkadeemia | Kuidas kasvatada ideest edukas ettevõte?

Kristel Kruustük, eduka mobiiliäppide testimise platvormi Testlio kaasasutaja ja juht, räägib, kuidas nemad leidsid äriidee ning sellest kiiresti eduka ettevõtte kasvatasid.

  • Äriidee peab lahendama kliendi päris probleemi.
  • Ideest on üksi vähe – loeb see, kuidas sa asju teed.
  • Tegevus tuleb fokusseerida ühele kliendigrupile.
  • Ettevõtte asutaja peab olema ise selle kõige parem müügimees.

Testlio idee sai alguse 2011. aastal Londonis, kus ma töötasin tarkvaratestijana. Soovist ennast ja oma oskusi edasi arendada hakkasin otsima uusi võimalusi ning sattusin mitmele testimisplatvormile ja tekkis mõte teha oma ettevõte.

Idee juures on aga kõige tähtsam see, et ettevõte peab pakkuma lahenduse kliendi päris probleemile.

Ettevõtte areng sai hoo sisse kohe pärast idee tekkimist, kui sealsamas Londonis toimunud ülemaailmsel hackathon’il ehk tarkvaraarenduse intensiivüritusel jõudsime 64 idee seas kolme parema hulka. Edasi järgnes samasugune üritus San Franciscos, kus tulime esimeseks.

Sama oluline kui idee on selle elluviimine, sest idee üksi ei ole midagi väärt. Järgmise sammuna on vaja võimalikult kiiresti maksvate klientideni jõuda, muidu ei ole ettevõtet võimalik arendada. Meie leidsime esimese maksva kliendi juba teisel tegutsemiskuul.

See, milline turg oma äriideele valida, otsustab ühest küljest ära idee ise. Kui toodet on võimalik aga pakkuda mitmele kliendigrupile, siis tuleks teha valik, kellele selle müük ja turundus suunata. Testlio puhul oli võimalik pakkuda toodet nii suurtele, keskmistele kui väikestele ettevõtetele, kuid tänaseks oleme teinud valiku suurte korporatsioonide kasuks.

Soovitan asjad võimalikult kiiresti ära teha ja mitte alla anda. Oluline on aru saada, et ettevõtlus ei ole lihtne – kohati tuleb silmitsi seista väga paljude probleemidega. Nendeks tuleb igal hetkel valmis olla, aga kui alla ei anta, siis jõutakse ühel hetkel eduni.

Praktilisi materjale ja muud kasulikku leiad SEB eAkadeemia veebilehelt.

Ellukutsuja

Ajujahi kiirendiprogramm ja telekonkurss sünnib avaliku- ja erasektori koostöös ning selle ellukutsuja on EASi ja KredExi ühendasutus.

Ellukutsuja: EAS
Suurtoetajad:

Toetajad: