Mis tagab hea koostöö mentoriga?

Enda ettevõtte alustamine on aukartustäratav missioon. Paljud esmakordsed „founderid“ ei tea täpselt, kuhu nad end mässinud on, ning kuidas 100 miljoni idee tõesti 100 miljoni väärtusega ettevõtteks kasvatada. Parim viis eduka startupi juhiks areneda on õppida juba kogenenud ettevõtjatelt – leida endale mentor. Eduka mentorsuhte aluseks on aga mõned A&O teadmised, mida tuleks silmas pidada.

Õige mentori valimine on viljaka mentorsuhte alus. Aga kuidas „see õige“ üles leida? Alustava ettevõtjana tasub olla võimalikult aktiivne – osale erinevatel üritustel, suhtle inimestega, räägi neile oma ideest.  Ära alusta suhtlust küsimusega „kas tahaksid olla mu mentor“ vaid uuri inimese tausta ja räägi talle enda ettevõttest. Varem või hiljem jõuad ise või soovituse kaudu õige mentorini, kes oskab ja soovib su valdkonnas kaasa mõelda. Pea meeles, et hea mentorsuhte aluseks on kahepoolne huvi ja entusiasm.

Vastutus püsiva mentorsuhte eest lasub sinul kui startupi juhil. Seda nii kohtumiste regulaarsuse kui ka nende sisu eest. Kokkusaamiste või kontaktide intervall mentoriga sõltub suuresti su ettevõtte vajadustest, kuid kohtumiste kokkuleppimine on sinu ülesanne. Tee selgeks kui palju aega mentoril on võimalik sinu ettevõttele pühendada (see võib kindlasti ajas muutuda) ning hoia sellest kokkuleppest kinni.

Valmista alati kohtumised ette – kui leppisite omavahel kokku mõned vaheetapid või –ülesanded, siis tee tegevustest kokkuvõte ning saada see mentorile juba enne kokkusaamist. Kui ettevõtte arengus on tekkinud uusi pudelikaelu või takistusi, siis ole valmis neist andma efektiivselt ülevaadet ning esitama küsimusi. Sina dikteerid mentorkohtumise sisu ja tulemused.

Mentorid ei ole üliinimesed – see tähendab, et neil ei ole kõigile su küsimustele vastuseid. Mentori ülesanne on eelkõige esitada õigeid küsimusi ning seeläbi aidata sul ettevõte kasvutrajektoorile suunata. Hea mentor üritab sind aidata enda tutvuste kaudu – näiteks kui otsid enda meeskonda Aasia turu müügiguru, siis suunab ta sind õigete inimeste jutule. Ole julge ja esita nutikaid küsimusi.

Iga mentor on su potentsiaalne fänn, iga fänn on aga parim müügi- ja turunduskanal – tööta selle nimel, et mentorid vaimustuksid su ettevõttest ja selle visioonist. Selle saavutamiseks on mitmeid võtteid, kuid kõige aluseks on enda idee selge väljendamine. Ära lasku mentorsuhte alguses liigselt tehnilistesse detailidesse, vaid selgita oma ettevõtte missiooni – suuremat pilti. Teiseks – kaasa oma mentoreid – jaga nendega oma startupi käekäiku, küsi julgelt kontakte või teeneid (kasvõi enda uudise Facebookis jagamist) ning võimalusel tee neile vastuteeneid. Mentor, kes mõistab sinu äri ja on ühtlasi ka selle fänn, soovitab sind ise enda tutvusringkonnale. Iga kontakt on müügivõimalus ning mis on veel parem kui tunnustatud ettevõtja soovitus?

Kokkuvõtteks – õigete mentorite leidmine ja kaasamine on aeganõudev protsess, kuid kasvõi tunnike nende aega igal kuulvõib sind kiiremini edasi viia enda idee realiseerimise ja ettevõtte kasvatamisel. Ja kui ei õnnestu esimesel korral, siis järgmise ideega on sul juba olemas korralik fännibaas, kelle kaudu oma sõnumit levitada.

Mentoritest ja mentorsuhtest saad rohkem uurida juba alljärgnevatelt linkidelt:

Mentors, Coaches and Teachers (Steve Blank)

Startup Mentors – How Do You Filter Out the Good, The Bad and The Ugly? (TechCrunch)

Mentors are the Secret Weapons of Successful Startups (TechCrunch)

5 Tips to Get the Most out of Your Mentors (StartupYard)

9 Ways to Engage Your Mentors (and Get them to Work for You) (StartupYard)

Kontakt

Jälgi sotsiaalmeedias

Liitu Ajujahi uudiskirjaga