Elu pärast Ajujahti: Kas DriveX veel draivib?

16. aprill 2020

Elu pärast Ajujahti: Kas DriveX veel draivib?

Ajujahi tiim DriveX jõudis auväärsesse top 10-sse. Ettevõte arendab sõidukite inspektsiooni rakendust, mis aitab digitaliseerida sõidukite kontrolli. Olles nüüdseks juba mõnda aega Ajujahist kaugemal tegutsenud, siis uurisime DriveX tegevjuhilt Rauno Sigurilt, kas mootor veel käib ja kuidas viimased muutused maailmas on neid mõjutanud?

Kuidas teil pärast Ajujahist välja langemist läinud on?

Suurepäraselt! Saime Ajujahis kasuliku kogemuse ja väärt kriitikat, aga ka teatud tõsiseltvõetavuse. Oleme palju tegelenud just müügi ja tootearendusega ning peatselt algavad esimesed pilootprojektid. Tiimi laiendamine käib samuti täie hooga ning on väga äge mõelda, et meie missioon ja tegemised köidavad ka teisi tipptegijaid. Iga meeskonna täiendus on strateegiliselt läbi mõeldud ja DriveX löögirusikas muutub aina võimsamaks. Edu on vaid aja küsimus.

Hästi oluline on olnud ka strateegia ja sihtide seadmine, et sõuaksime samas rütmis ja meeskond oleks motiveeritud. Me astume alles esimesi samme. Mul on siiralt hea meel, et tiimis on sünergia, agar kaasa mõtlemine ja asjade ära tegemine.

Pärast eriolukorra kehtestamist on keerulisem koos töötada. Kuidas olete töö jätkumise lahendanud?

Õnneks töötasime ka varasemalt virtuaalselt. Pigem on küsimus olnud selles, kuidas tiimisiseseid protsesse välja töötada ja omavahel kokku leppida, et töötakt oleks veelgi efektiivsem. Oleme saanud väärikat ja vajalikku tuge maailma tehnoloogiahiidudelt, mis võimaldab meil kasutada palju hädavajalikke ressursse ja tööriistu. Järgime hoolikalt praktilisi metoodikaid tarkvaraarendusest.

Milline on koroonakriisi mõju teie ärile? Surmav hoop või hoopis uus ja parem võimalus?

Kõik elus on vaatepunkti ja suhtumise küsimus. Arvan, et koroonakriis on kindlasti võimalus uutele äridele, mis muudavad teenuseid efektiivsemaks, iseteeninduslikuks ja kontaktivabaks. Ka DriveX on just sedalaadi väärtuspakkumisega. Ütleksin, et täna on hea võimalus järele mõelda ja uuendada, nii eraelus kui ka äris. Kriisid on alati justkui keerised, kus tekib palju huvitavaid võimalusi, jõujoonte muutumisi ja restruktureerimisi. Tuleb need enda kasuks pöörata!

Millega konkurendid tegelevad? Kuidas kriis on neid mõjutanud?

Konkurendid ei maga. Olen tähele pannud, et meie tegevust vaadatakse ja pannakse üht-teist kõrva taha. Kuid me oleme võitlejad ja soovime igal juhul võita. Vaatame pigem sinna suunda, kuhu teised veel ei vaata ja tahame olla teerajajad, leida sinist ookeani. Samas on ka tõsi, et konkureerimine sunnib rohkem pingutama ja see on hea. Teisalt aga on tore, et kliente harib mitu ettevõtet. Siis on kõigil rohkem võimalusi ja tekitada suurem innovatsioon turul tervikuna.

Meid motiveerib, et oleme vaid viie kuuga suutnud ennast viia samale tasemele, kuhu meie konkurendid jõudsid tükk maad aeglasemalt ehk paari aastaga. Tiimi kvaliteet on alati kõige olulisem.

Mida järgmiste kuudega tahate ära teha?

Olulisemad on kindlasti pilootprojektid ja klientidelt tagasiside saamine. Näitame, et selle äriga on võimalik raha teenida ja väärtust luua mitmetest aspektidest vaadatuna. Arendame ka juba järgmist tooteversiooni, milleks planeerime oluliselt suuremaid ressursse ja koostööd erinevate valdkondade ekspertidega. Meie soov on globaalsel turul eristuda ja müüa oma toodet juba sel aastal välisturule.

Kellele Ajujahi finaalis pöialt hoidsite? Kui peaksid sügisel uuesti Ajujahiga liituma, siis millise ideega tuleksid?

Mina hoidsin isiklikult pöialt Alignerile, sest ma usun masinõppe võimekusse. Toode, millega aidata miljoneid inimesi üle maailma, seda tuleb hinnata ja kaasa elada. Oma ekspordikogemuses näen tihti, kui oluline on toota kvaliteetseid materjale sihtturule, kuidas suhtlus võib takerduda keelebarjääri taha.

Kui peaksin uuesti liituma Ajujahiga, siis valiksin idee, mida on lühema aja jooksul realistlikum teostada. Südamelähedased on kindlasti rohetehnoloogia ja masinõppe valdkond, mis on täna inimese jaoks ebamugavad ja venivad.

Kontakt