Finalist Pagerr: oleme alustanud laienemist, Saksamaa on tõeline kullaauk!

29. märts 2020

Finalist Pagerr: oleme alustanud laienemist, Saksamaa on tõeline kullaauk!

Ajujahi finalisti Pagerri ideed on raske kokku võtta ja selgelt kirja panna. Telesaates nimetasid nad end trükikodade Tinderiks, samas on tegemist äärmiselt suure missioonitunde ja sotsiaalse närviga ettevõttega, kes on lubanud oma lahendusega säästa sel aastal 200 000 puud. Ja siis on nad tiim, kellel on kõige erksam töövorm – roosad särgid!

Viimati rääkisime Pagerriga pärast Ajujahi arenguprogrammi starti. Seda intervjuud saad lugeda siit. Vahepeal on nad võitnud Ajujahi žüriiliikme, Maxima müügi- ja turundusdirektor Janne Laiki südame, kes on tiimi mentor.

Uurisime finaali eel Pagerri eestvedajalt, Rudolf-Gustav Hannilt, millega finaali eel tegeletakse ning kuidas on koroonakriis nende äri mõjutanud.

 

Kui võrdled enda tiimi ja ettevõtte seisu enne Ajujahti ja nüüd, finaali eel, siis mis on olnud suurim muutus?

Kõige olulisem on vast see, et hoiame fookust teravana. Enne katsetasime palju ja fookus polnud nii paigas. Oleme saanud paika oma laienemise strateegia ja praeguseks juba edukalt Saksamaale laienemist alustanud. 

Samuti on meie tiim märgatavalt suurenenud ja kompetents kasvanud. Meie tiimiga on liitunud liikmed Saksamaalt, Belgiast ja Rootsist ning samuti on meil olemas oma trükispetsialist ning leidnud ka esimese trükikoja Belgias.

Millega on sel Ajujahi teekonnal üllatanud sind su tiimikaaslased?

Tiim on üllatanud võimega uues sektoris kiiresti kohaneda. Oleme tugevalt orienteeritud oma eesmärkide saavutamisele, mistõttu on tunnustust väärt tiimi motivatsioon isegi keset ööd töötada, kui selleks vajadust on.

Millisest žürii tagasisidest on olnud kõige rohkem kasu?

Kõige rohkem on kasu olnud meie mentori, Maxima müügi- ja turundusdirektor Janne Laiki tagasisidest, kes on teinud oma mentoritööd täpselt õige suhtumisega algusest peale. Oleme temaga koos töötades saanud palju väärtuslikku tagasisidet ning nõuandeid, kuidas hoida fookust teravana. Ta on motiveerinud meid veelgi rohkem pingutama, viinud kokku meid uute inimestega ning näidanud, et meie ideel võib olla veel suurem väärtus, kui me alguses arvasime. 

Sami Seppänenil on olnud palju küsimusi numbrite kohta, mille jaoks me tavaliselt pole liiga palju ette valmistanud. Finaaliks keskendume ennekõike just numbritele ja ärimudelile, et ka need küsimused vastused saaks.

Koroonakriis katkestab ja suisa tuhastab mitmeid ärimudeleid ning tarneahelaid. Kas ja kuidas on see kriis mõjutanud sinu tiimi? Mille peale rohkem mõtlete?

Pärast kriisi algust oleme hetkel keskendunud rohkem Pagerri arendustegevustele. Kaheks finaalieelseks nädalaks planeeritud turunduskampaania pidime aga edasi lükkama.

Trükisektori käibed on kukkunud kuni 80%, samas näeme seda võimalusena luua uusi kokkuleppeid ning vähendada trükikulu erinevatele ettevõtetele. Oleme fookuse võtnud neile, kellel on trükiste osas püsikulud. Samuti näeme olukorras ka võimalust turuosa suurendamisel, sest nüüdsest otsitakse odavamaid võimalusi ning ka loodussõbralik aspekt on aina olulisem.

Milliste tiimidega jääd suhtlema ka pärast Ajujahti?

Pärast Ajujahti jääme loodetavasti edasi suhtlema kõigi finalistidega ning ühisosa leiab ka teiste tiimidega.

Millist tuntud tsitaati kasutaksid, et võtta kokku oma teenuse/idee seis enne finaali?

“Kui ettevõte kogu aeg areneb ehk kogu aeg on gaasipedaal põhjas, siis see ongi riskide maandamine” – Tarmo Noop

Mida teed võidurahaga?

Investeerime võiduraha Pagerri laienemisesse Saksamaale. Näeme Saksamaal 340 miljoni euro suurust potentsiaali ja võimalust säästa kuni 4 miljonit puud. See inspireerib meid enim. Oleme oma laienemistegevustega juba alustanud ning integreerimisest on huvitatud juba 11 trükikoda. Saksamaa on tõeline kullaauk!

 

Ajujahi kommunikatsioonitiim tänab Pagerrit vinge koostöö ja põnevate jutuajamiste eest! 

 

Kontakt