Ivo Remmelg: hakkasin mentoriks Sharewellile, kuna sain nende ärist kõige vähem aru

9. märts 2020

Ivo Remmelg: hakkasin mentoriks Sharewellile, kuna sain nende ärist kõige vähem aru

Ajujahi ärikonkursi žüriis on traditsiooniliselt ikka olnud tippjuhid ja -spetsialistid, kellest nii mõnigi on muude tegevuste kõrvalt aeg-ajalt investeerinud. Sel aastal esindab žüriis äriingleid kui ühtselt toimivat institutsiooni Ivo Remmelg, kelle jaoks on investeerimine sama tuttav kui eestlasele kaerahelbepudru. 

Ta mentordab meeskonda Sharewell, kes loob veebiplatvormi, mis aitab arendustel leida sobivaid testkasutajaid. Lihtsamalt väljendudes pealtnäha suvalisi inimesi, kes sobivad arendustoote või -teenuse sihtgruppi.

Küsisime Remmelgalt, kuidas mentorlus käib aastal 2020? Kas mentorluse vormid on muutunud viimase viie aastaga? 

Mentordad Ajujahi TOP-6 meeskonda Sharewell. Palun selgita neile, kes Ajujahi telesaadet ei vaata ja tiimidega kursis ei ole – miks sa just Sharewelli valisid? Mis potentsiaali sa neis näed?

Sharewelli meeskonna pühendumus ja kompetentsid on väga head. Lisaks meeldib mulle see, et nad üritavad tuua uut hingamist vanasse tööstusharusse, kus asju tehakse veel osaliselt paberi ja pliiatsiga. Maailm muutub üha efektiivsemaks ja Sharewell toob efektiivsusega arvestavat kvaliteeti oma tööstusvaldkonda. 

Kuidas on su mulje Sharewelli meeskonnast muutunud nende esimeste nädalate jooksul, mil olete saanud tihedamalt mõtteid ja ideid vahetada?

Esimese kontakti põhjal tekkinud arvamused saavad igal järgmisel korral kinnitust. Meeskond areneb nii, nagu ootasin.

Kuivõrd unikaalne Sharewelli idee ikkagi on Sinu arvates, Euroopa turu tasandil?

Euroopast leidub konkurente, kes loovad või juba teevad sarnast teenust. See on pigem hea. Kui keegi seda ei teeks, siis ilmselt poleks Sharewelli teenust ka vaja. Sharewelli ülesanne on leida sobivaid testkasutajaid siis paremini ja kiiremini, kui olemasolevad ettevõtted suudavad.

Millistest tõketest peaks Sharewell 2020. aasta sees üle hüppama, et temast võiks hakata rääkima kui suurest võimalikust eduloost?

Nad peaksid leidma oma kitsa niši, kus suudavad väga kiiresti kasvada ja saada seal turuliidriks. Kui see on saavutatud, siis on neil tuntus ja austus teenitud. Teiste valdkondade hõivamine ja seeläbi kasvamine muutub palju lihtsamaks.

Mida pead oluliseks mentordamisel? Kas sa jälgid mingit kindlat metoodikat või lased asjadel voolada pigem omasoodu, andes nõu siis kui tiim küsib?

Minu jaoks tähendab mentordamine just tiimi käest ebameeldivate ja raskete küsimuste küsimist. Lõppkokkuvõttes on ju tiim see, kes startupist eduka ettevõtte teeb. Mentor on see, kes juhib tähelepanu võimalikele probleemidele enne, kui need tekivad. Mida vähem takistusi kiireks kasvuks, seda kiiremini saab kasvada. 

Idusektoris on mentorlussuhted üsna tavalised. Kas mentorlussuhe kui suhtlus- ja nõustamisvorm on Eesti idusektoris ka muutunud näiteks viimase kolme aasta jooksul?

Mentorluse tase kindlasti kasvab iga aastaga. Kogemusest õpitakse – ka õpetavad mentorid õpivad ise oma startup’ide edust või eksimustest.

Kui palju kulub sul tavaliselt aega mentorlussuhetele? Mille arvelt sa selle aja võtad?

Väga palju aega ei kulu, kokku ehk viis tundi ühe startup’i kohta. Ma olen põhikohaga vabakutseline, seetõttu saan tegeleda sellega, mis meeldib. Startup’ide aitamine inspireerib, sest õpin sellest tegevusest ka ise. 

Oled Eesti äriinglite võrgustiku EstBAN juht. Kuivõrd suunad Sharewelli-tüüpi meeskondi ka teiste EstBANi inglite manu? 

EstBANis on meil välja kujunenud protsess. Startup’id registreerivad ennast ise EstBAN lehel müügikõne tegemiseks ning registreerinud tiimide seast valitakse välja parimad, kes pääsevad inglite ette enda tegemisi tutvustama. Teine variant on leida endale juhtinvestor, kes on ka ise valmis investeerima ning siis juhtinvestor esitleb seda investeerimisvõimalust kõigile teistele EstBAN liikmetele. 

Kui palju erineb Sharewell oma idee ja vormi poolest nii-öelda standardideest, millesse EstBAN investeerib? 

Täpsustan, et EstBAN ise ei investeeri. Investeerivad EstBAN liikmed, oma vabast rahast ja tahtest. Aga need, kes on seni Ajujahis kaugele jõudnud, on profiili poolest tüüpilised ettevõtted, mida ingelinvestorid otsivad. Peab olema hea meeskond, toode, mida inimesed tahavad ja kliendid, kes selle eest on nõus raha maksma. Mis kõige tähtsam – ärimudel peab suutma laieneda.  

EstBAN on lubanud jagada vähemalt 65 000 eurot ühele Ajujahi tiimile. Paratamatult pean küsima – kas Sharewell on teiste Ajujahi osalejate kõrval eelisseisus, kuna sa valisid neid mentordatavaks? Või pigem vastupidi – nende vead tulevad sinu luubi all teravamalt välja?

Meil on Ajujahi raames kaasatud 16 investorit ja nad on kõik otsustamisse kaasatud. Tõsi on see, et investeeringu tegemiseks tuleb hoolsalt startupiga tutvuda ja nende tegevusest aru saada. Mentordamine investeeringu saamiseks mingit eelist ei anna. Sharewelli valisin eelkõige selle tõttu, et nende ärist sain kõige vähem aru ja tahtsin sellest rohkem teada. 

Keda pead praegu, kui hooaja lõpuni on veel neli nädalat ja tiimid-ärimudelid jõuavad veel palju muutuda, Sharewelli suurimaks konkurendiks Ajujahi peaauhinna võitmisel?

Pauk tuleb tavaliselt sealt, kus seda kõige vähem oskad oodata. Tõepoolest ei oska märtsikuus ette öelda, kes on parim tiim. Ka zürii liikmete arvamused muutuvad iga Ajujahi televõttega. Võitja valik saab olema väga raske. 

Ajujaht on eetris neljapäeviti kell 20, TV3s.

Kontakt