LeVinumi visioon: eestlase jaoks muutub vein sama populaarseks kui kuld ja hõbe

26. veebruar 2020

LeVinumi visioon: eestlase jaoks muutub vein sama populaarseks kui kuld ja hõbe

LeVinumi juht Risto Kaljurand näeb, et eestlaste teadlikkus veinidest teeb kvalitatiivse hüppe. Tema panustab koos LeVinumi meeskonnaga trendile, et eestlased hakkavad veinidesse investeerima.

Risto – kust Sul tekkis idee arendada veinikauplemise ja -hoiustamise teenust? Mis probleemi te lahendate?

Idee tekkis Paavo Pärna ja minu vahelisest vestlusest kaks aastat tagasi, kui sattusime ühel sündmusel pikemalt rääkima veinidest. Paavo ütles, et ta sõbrast ettevõtja sooviks hakata suuremalt veinidesse investeerima. Järgmisel päeval hakkas mind asi rohkem huvitama ning asusin tausta uurima. Selgus, et keegi Eestis ega naaberriikides sellist teenust ei paku, vaid kogu veiniinvesteeringute teenus on koondunud Suurbritanniasse.

Seejärel hakkasin mõtlema, et kus võiks veine hoiustada kõige kuluefektiivsemalt. Jõudsime  mõisateni, kus on paljud keldriruumid või kõrvalhooned tühjad. Seega 2018. aasta suvel tegin suurema mõisatuuri ja leidsime esimesena Atla Mõisaga parima kokkuleppe.

Kuna IT-poolega ei olnud kumbki meist teemas sees, siis haarasime kaasa sõbra Lauri, kes on IT-d õppinud ning ka startup’idega rohkem kokku puutunud. Mõtlesime algse idee läbi ja andsime ettevõttele stardi. Tahtsime luua kohe kauplemisplatvormi, aga saime aru, et esmalt tuleb füüsiline investeerimisteenus püsti saada, mis tooks rohkem inimesi veiniinvesteeringute maailma ja muudaks valdkonda populaarsemaks.

Põhitöö kõrvalt oli keeruline seda teha ning otsustasin eelmisest suvest täielikult pühenduda LeVinumile. Oleme vähem kui poole aastaga suutnud ehitada üles teenuse, kus on mitmed veinieksperdid – eelkõige Rein Kasela – kes sortimendi valikut teevad; tipptasemel veinikeldrid ning otsekontaktid paremate veinipiirkondadega.

Peame edasi tegelema teavitustööga, et mida veinidesse investeerimine endast kujutab. Me usume, et klient ei pea olema ise sommeljee või veiniekspert, vaid kokku tuleb tuua õiged osapooled. Veinieksperdid teevad sortimendi valiku, LeVinum tegeleb transpordi, hoiustamisega ja järelturu loomisega ning inimene valib kas igakuise püsikorralduse vastavalt oma eelarvele või valib iga kuu uuest sortimendist uued veinid enda portfelli juurde. Kui veinid on jõudnud oma arengupotentsiaali tippu, siis paneb need platvormi müüki, mis kajastuvad üle maailma suurimates keskkondades nagu Wine-Searcher ja Liv-ex.

Idee üksi maksab vähe. Mida peate enda meeskonna suurimaks tugevuseks?

Meie tugevuseks on, et kolmekesi asutajatena täiendame üksteist suurepäraselt – Paavo on juhtinud klassikalist ettevõtet aastaid, Lauri on olnud avaliku sektori tipus ja tunneb startup-maailma, ja mina olen tegelenud müügiga. Igaüks omas kümnendis vanuse poolest, seega ideaalne kooslus. Lisaks liitus meie tiimiga eelmise aasta sügisest turundusjuht Veronica, et meeskond oleks täiuslikum. Kuna ta töötab igapäevaselt digimeedia agentuuris, on tal ka ajakohane kompetents.

Kes teie meeskonda kuuluvad? Taust, omavahelised seosed jne.

Me kõik oleme tuttavaks saanud poliitikas, kus Lauri ja Paavo olid juba Reforminoorte ajast tuttavad ning mina sain aastaid hiljem nendega tuttavaks läbi sama organisatsiooni. Veronicaga tutvusin ma TTÜ-s õppides, kuid ka tema käis Reforminoortest läbi. Seega ühine mõttemaailm – positiivne, ettevõtlik ja tulevikku vaatav – on olnud see, mis meid ühendab ja edasi viib. See annab julgust luua midagi uut, mida varem pole sellisel kujul tehtud.

Mida peate enda idee või meeskonna suurimaks väljakutseks/vajaduseks?

Me keegi ei räägi piisavalt hästi vene keelt, seetõttu otsisime müügijuhti, kes keelt oskab hästi ning samas tunneb veinimaailma suurepäraselt. Tänaseks oleme juba oma meeskonda laiendamas.

Kuhu ulatub Teie idee või ettevõtte ambitsioon? Mida järgmise 12 kuu jooksul saavutate?

Selle aasta lõpuks saavad Atla Mõisa veinikeldrid täis ja hakkame juurde ehitama järgmisi veinikeldreid. Alates kevadest (aprillis või maikuus) soovime välja tulla esmase platvormiga, mis annaks inimesele ülevaate veiniportfelli ehitamisest ja annaks võimaluse veinidega kaubelda. Järgmisel aastal plaanime katsetada oma toodet ja teenust naaberriikides, kuna oleme saanud esmaseid positiivseid signaale just eelkõige Venemaale laienemiseks.

Millist konkurenti peate tugevaks? Millises tiimis tahaks ise olla?

Kui üks välja tuua, siis Bidrento. Nende puhul näen ma sama, mida meilgi. Nad usuvad  100% oma ideesse ning neil on näha suurepärast koostööd omavahel.

Miks võtsid sihikule veiniäri? Kas lahja või veel kangema alkoholiga ei oleks kandepind laiem?

Esmalt seetõttu, et nägime turul valdkonda, kuhu on võimalik tuua innovatsiooni ja viia mõtlemine veinidesse investeerimisest massidesse. Kui ainult mõelda sellele kuidas valmib üks väärisvein, siis see on kombinatsioon põlvest põlve edasi antud teadmistest, täiuslikust käsitööst ning viimistluse loob aeg rahulikus keskkonnas.

Mis on su enda lemmikvein?

Ühte kindlat veini välja tuua on võimatu. Järgin veiniekspertide soovitusi ja katsetan.

Tuues välja eelistustena paar piirkonda, kuna neis on tugevamat karakterit, mis mulle meeldib – Prantsusmaalt Põhja-Rhone ja Itaaliast Amarone.

Kui palju oled ise varasemalt teinud äri veinipudelite müügiga või vahetusega?

Olen tegelenud eelkõige erinevate teenuste müügiga ja ka LeVinumi eesmärk on keskenduda pigem hoiustamisteenusele – veinimüügiga tegelevad pigem meie koostööpartnerid, kes igaüks ekspert kindlale piirkonnale.

 

 

Kontakt