Markko Karu: milleks mulle brändi tuntus?

Ettevõtte väärtuspakkumine ja olemus on enamat, kui pelgalt eristuv bränd, logo või loov reklaam. See on vaid osa tervikust, mis toetub nähtamatule vundamendile, mis sünnib strateegia, väärtuste ja kultuuri koostoimena. Miks on brändi loomine ja selle väärtuse kasvatamine oluline? Disainjuhtimise ekspert Markko Karu selgitab.

Brändi tuntuse kõige otsesemat kasu saab mõõta kliendibaasi ja müügi kasvus. Laiemalt ja veelgi olulisemana tuleb aga brändi tuntust vaadelda kui väärtust, mida see kliendile loob. Olgugi, et juba küpse ettevõtte ja ka startupieesmärgiks on teenida kasumit, siis on oluline, et ettevõtte tegevus ka kliendile korda läheks. Pea meeles – sa muutud oluliseks siis, kui sa teed teiste jaoks midagi olulist.

Bränding vajab järjepidevust

Esmalt tuleb aru saada kõigi osaliste soovidest ja vajadustest. Seejärel tuleb kaardistada kõik võimalused. Kui võimalused on paigas, on oluline arendada oma brändile platvorm ja kujundada brändi identiteet. Sellega brändingu protsess veel siiski ei piirdu, viimaks on oluline seda protsessi järjepidevalt hinnata, muuta ja vastavalt vajadusele ka edasi arendada.

Kliendi vajadused ennekõike

Vaid siis, kui sa mõistad oma kliendi motivatsiooni ehk põhjust miks ta sinu toote või teenuse poole pöördub, on võimalik valmistada hea toode. See, mida ettevõte müüb, ei ole see, mida neil ilmtingimata vaja on. Kliendikäitumine on kõige aluseks. Nii ei ole mõtet luua poodi, mis on lahti tööpäeviti, kui sinu klient saaks seda külastada vaid nädalavahetustel.

Hea sõnum vajab head sisu

Viimaks pole müüki, kui klient sinust midagi ei tea. Hea sõnum ei räägi vaid tootest endast, vaid selgitab kliendile, miks temal seda vaja on. Sõnumiseade võib määrata nii mõndagi.

Heaks näiteks on Steve Jobs, kes Appli toodete müümise asemel rääkis inimestele, mida nad nende toodetega teha saavad. Võtmesõnadeks olid lihtsus, eristuvus, mis Apple’i kasvule ka oluliselt kaasa aitas.

Inspiratsiooniks tasub vaadata mõnda Steve Jobsi ettekannet. Ühe paljudest leiad siit.

Kokkuvõte on kirjutatud detsembris 2018 toimunud Ajujahi arenguprogrammi koolitusest, mille viis läbi Markko Karu.

Ellukutsuja

Ajujahi kiirendiprogramm ja telekonkurss sünnib avaliku- ja erasektori koostöös ning selle ellukutsuja on EASi ja KredExi ühendasutus.

Ellukutsuja: EAS
Suurtoetajad:

Toetajad: