Sharewell toob klientide tagasiside koju kätte

8. jaanuar 2020

Sharewell toob klientide tagasiside koju kätte

Eesti suurima äriideede konkursi “Ajujaht” kolmekümne parima hulka pääsenud Sharewell arendab platvormi ja teenust, mis võimaldab toodet ja teenust lühikeste uuringutega testida ja vahetut tagasisidet saada. Uurisime tiimijuht Sten Kreisbergi käest lähemalt, mida Sharewell pakub ja kellele nende teenus mõeldud on.

Mis on teie idee?

Sharewell on platvorm, mis aitab lihtsalt ja kergelt oma arendamisel olevat toodet kasutajate seas testida ja nii sellele tagasisidet koguda. Kasutajaid, kes oleksid võõrad, kuid samas sihtgruppi sobivad. Sisuliselt on tegemist testide või küsimustikega, mis läbi Sharewelli läheb kindlale sihtgrupile, et saada tagasisidet. Küsimustele vastamiseks saab määrata piiratud aja, et vastused oleks ausamad.

Et siis viite läbi uuringuid? 

Põhimõtteliselt küll. Pakume ka seda, kui arendaja soovib katsetada mingi programmijupi toimivust testkasutaja peal, siis saab ta meie abil seda teha seda. Lisaks on tulevikus soov pakkuda emotsioonide jälgimist ning võimalust näha, mida isik teeb arvuti ekraanil.

Kas see on mõeldud vaid arendustele ja IT-toodetele või saab tagasisidet koguda ka füüsilisele tootele? 

Meie testid ja uuringud jagunevad online ja offline kategooriate vahel. Viimase puhul saab klient valida endale sobiva sihtgrupi, pakkuda ajad ja asukoha, kus testimine võiks toimuda. Meie süsteem teeb kõik muu vajaliku.

Kuidas te sihtgrupi esindajad leiate, kes küsimustele vastama hakkavad?

Pakume testijatele motivaatorina võimalust teenida sellega lisaraha. Näiteks kui keskmine test on 15 minutit pikk ja selle eest saab osaleja näiteks kolm eurot, siis regulaarselt testidel osaledes võib kuu lõpuks kasvada summa märkimisväärseks.

Too mõni näide potentsiaalsest kliendist.

Potentsiaali on turul palju. Hetkel suhtleme ühe suurima ja tuntuima kasutajakogemuse disaini, ärianalüüsi ja tarkvaraarendust pakkuva ettevõttega. Huvi on tundnud ka mitmete teiste valdkondade tegijad. Suurt kasutegurit näeme ka startupidele, kel võib puududa oskus ja teadmine leida omale sobivaid testkliente.

Miks ja kellel seda vaja on?

Vaja on seda kõigile, kel tahaksid oma toote või teenuse kohta adekvaatset tagasisidet saada. Selle all pean silmas, et sageli ei koguta tagasisidet üldse või ei tehta seda õige sihtgrupi juures. Tihti on puudu ka teadmine, kuidas õige sihtgrupp üles leida ja neilt tagasisidet saada. Kõik see võib olla pikk ja aeganõudev protsess. Me soovime seda lihtsustada.

Kuidas idee alguse sai, mis on selle sünnilugu? 

Ikka isiklikust kogemusest, kui Sharewelli kaasasutaja Igor Murujev osales ühe ettevõtte uuringus ja nägi kui vaevaliselt see neil käis. Tollal sündinud esimene idee on aga oluliselt edasi arenenud ja praegune lahendus loob klientide jaoks rohkem võimalusi ja väärtust.

Kas midagi sellist on maailmas tehtud? Kui jah, siis kuidas te seda paremini teete?

On sarnaseid lahendusi, kuid nende tehnoloogiad on vanad. Lisaks pakutakse palju poolikuid lahendusi, mille kasutajana saad ainult ühe või teise asja. Meie soov on pakkuda väärtust alates lihtsamatest küsimustikest kuni keeruliste lahendusteni, kus saab mõõta näiteks inimeste emotsioone ja muud.

Kui suur teie meeskond on ja kes sinna kuuluvad?

Praegu on tiimis kaks inimest. Igor Murujev, kes vastutab IT arenduse eest ning mina hoolitsen klientide leidmise, müügi ja strateegia eest. Lähiajal on plaanis tiimi suurendada, kuna ise ei jõua kõike enam ära teha. Oleme ostnud eri teenuseid ka sisse, kuid pikas perspektiivis pole see jätkusuutlik.

Mida teil praegu kõige rohkem ideega edasi liikumiseks vaja on?

Aeg! Kuna teeme Sharewelli hetkel põhitöö kõrvalt, siis aeg kõige tegemiseks on piiratud. 

Kas olete seadnud endale ka Ajujahil eesmärke? Kuhu Ajujahi abiga välja jõuda sooviksite? 

Saatsime oma idee Ajujahile vahetult enne tähtaega, kuid kuna oleme mõlemad piisavalt ambitsioonikad, siis soov on ikkagi Ajujaht ära võita. Kindlasti kerge väljakutse see ei saa olema, sest sel aastal on Ajujahil palju tugevaid tiime.

Mida te oma ettevõtte arendamisel kõige rohkem kardate?

Fookuse kaotamist. Kuna näeme ettevõtmisel mitmeid võimalike arenguid, siis võib see kergelt juhtuda.

Praegu oleme aru saanud, et peame jälgima arengut mitmes faasis. Esimeses etapis on vaja saada ettevõte käima, et esimeste klientide jaoks oleks MVP olemas ning tekiks ka esimene rahavoog. Seejärel saame edasi liikuda. 

Mida järgmise 12 kuu jooksul saavutate?

Jaanuari lõpuks soovime Sharewelli esimeste klientidena viia. Läbirääkimised praegu juba käivad. Sealt edasi oleks esimestel kuudel vaja leida veel 3-4 klienti, kellega testida. Aasta lõpuks soovime, et olemas oleks umbes 20 klienti. Siis saaksime võtta suuna Skandinaaviasse.

Kontakt