SUUR LUGU: Kuidas Münt Ajujahi võiduni tüüris

15. juuni 2021

SUUR LUGU: Kuidas Münt Ajujahi võiduni tüüris

Ajujahi võitis tänavu esmakordselt abiturientidest koosnev tiim. Münt Healthcare’i neljaliikmeline meeskond annab aru, kuidas jõuti igas voorus edasi kuni võiduni välja ning nende mentor Inge Laas EASist kommenteerib, kuidas nägi Mündi areng välja žüriiliikme silmade läbi.

TOP 100 -> TOP 30

Münt: “Osalesime 2020. aastal Negavati roheideede konkursil, kust me küll ühtegi rahalist preemiat ei võitnud, kuid Harri Tallinn (Ajujahi tiimijuht ning žüriiliige – toim.) otsustas meid tänu Negavatile kutsuda otse TOP 100 tiimi hulka. Selleks ajaks olime värskelt oma õpilasfirma tiitli vahetanud päris registreeritud ettevõtte staatuse vastu. Tollel hetkel tootsime hambapesutablette ikka veel ise Tartu Ülikooli Farmaatsia Instituudis käsitsi ning seetõttu olid ka meie müüginumbrid väikesed. Ajujahti alustasime 50 püsitellijaga. Plaan oli leida tehas, kes allhankena ise meie eest tablette toodaks, kuna Tartus oli meie tootmisvõimekus liialt väike. Plaanisime panused panna veebipoele ning keskenduda täielikult B2C-müügile.”

Laas: “Münt torkas kohe esimeses esitluses silma oma südikuse ja energiaga. Küll aga jäi arusaamatuks, et mis on nende põhiline ärimudel. Algne idee keskendus püsitellimustele ja peamised kliendid pidid tulema hotellide ja DENTLE automatiseeritud hambaharjade kasutajate kaudu. Tundus, et ambitsioon ning esialgne visioon on olemas. Loodussõbralik lähenemine ning täiesti nullist alustav ettevõtmine tekitas tunde, et Ajujaht on neile õige koht ja nad peavad edasi pääsema.”

TOP 30 -> TOP 10

Münt: “Olime värskelt tootnud oma esimese partii hambapesutablette allhankena ning seetõttu saime ka lõpuks hakata kasvatama müüginumbreid. Vahepealne talv oli meie jaoks raske, kuna tarneraskuste tõttu ei suutnud me terve eelneva perioodi jooksul tablette müüa. Alles veebruari lõpus hakkasime vastu võtma eeltellimusi, et kohtunikele mingisuguseidki müüginumbreid näidata. Võtsime tootmisest maha sidruni- ja greibi maitselised hambapesutabletid, kuna nii saime oma ettevõtet efektiivsemalt kasvatada ning vältida suuremaid logistilisi probleeme. Samuti olime värskelt uuendanud brändi, et purk sobiks müüki nii veebipoodi kui ka jaeketti.”

Laas: “Järjekordselt hea ning energiline müügikõne esitlus, kuid konkurents oli juba palju tihedam. Kahtlused tekkisid, kas tegelikult on plastikust hambapesutuubide probleem ikka probleem ja kas kogenematus saab takistuseks. Kuna saime ka esmakordselt hoida käes ka pakutavat toodet ning seda nuusutada ja maitsta, siis kogesime reaalset lahendust, kuid küsimuseks jäi – kes on tarbija ja kuidas jõuda püsitellijateni? Kui hotellikülastajad ehk idee autorite põhiklientuur on kodudes lõksus, siis kas Münt suudab Ajujahi raames kasvu näidata? Samas olid nad juba omaalgatuslikult võtnud ühendust õigete kontaktidega ning tegelesid oma intellektuaalomandi kaitsmisega.”

TOP 10 -> TOP 6

Münt: “Hakkasime tõsisemalt tegelema tootearendusega ning kaasasime rohkem hambaarste. Ehk alustasime koostööd Tallinna hambapolikliinikuga, kes meie toote lõpuks heaks kiitsid.

Töötasime alternatiivsete pakendilahenduste kallal, et muuta tablettidega reisimine ja hotellides ööbimine keskkonnasõbralikuks. Plaan oli koostööd teha Ukraina partneri EFFAga, kellega koos looksime ühise pakendi, mida pakkuda nii Radissoni kui ka Marriots hotellikettidele. Alustasime koostööd ka Hestia ja Dorpati hotellidega, et testida Eesti turgu.

Tundsime, et tegime sellel perioodil tiimitöös suurima läbimurde, hakates igapäevaselt Zoomi asemel näost-näkku kokku saama. Mõistsime, et talvisel ajal võib motivatsioon sageli kaduda, kuid igapäevaselt koos olles suutsime end varahommikust hilisööni efektiivsena hoida. Kuigi meil otseselt kontorit ei olnud, sobis selleks ühe tiimiliikme vana maja.”

Laas: “Kuna nüüd olid kõik tiimid žüriiliikmete mentordada, siis oldi oluliselt karmimad nii hinnangutes, kui ka küsimustes ja ootuste valideerimisel. Mündi noored said teravaid küsimusi ning ka kriitikat: sotsiaalmeedia on nende tutvustust ja reklaami täis, kuid tulemused on endiselt kasinad. Kui ökod nad oma tegevuses siis ikkagi on? Mida arvavad hambaarstid ja miks jaekaubanduses nende tooteid pole? Oluline oli tõdemine, et fookust tuleb muuta – ainult Facebooki postitused ja suunamudijate poolt toodete jagamine ei toimi.”

TOP6 -> TOP3

Münt: “Mõistsime, et koroonaviiruse leviku tõttu ei taastu hotelli- ja lennundussektor pikemat aega ning matsime maha mõtte uuest pakendilahendusest. Suunasime enda fookuse tagasi veebimüügile. Samuti võtsime vastu otsuse laieneda jaekettidesse ning alustasime selle jaoks läbirääkimisi Coopi, Stockmanni ja Kaubamajaga. Olime kokku kogunud endale 219 püsitellijat ning kavatsesime võtta eesmärgiks selle arvu Finaaliks kahekordistada. Samuti keskendusime vahepealsel etapil rohkem oma kliendile, viies läbi mitmeid kliendiuuringuid.

Saime mentoritelt ja klientidelt kinnitust, et lahendame õiget probleemi, kuid võiksime tootearendusel pöörata rohkem tähelepanu tootevariatsioonidele. Töötasime välja retseptid nii fluoriidiga toote kui ka mentooliga toote jaoks, et suu peale pesemist ikka mõnusalt õhkama jääks. Mõlemaid tooteid tutvustame kliendile juuli keskel.

Ettevõte kasvas niivõrd kiirelt, aga raha ettevõtte arendamiseks hakkas nappima. Seetõttu võtsime eesmärgiks kaasata investeeringuna 70 000€.”

Laas: “Nüüd oli keskendumine vaid tulemusel, mis siis ikka ära tehtud on. Eesti turul ollakse ju armsad ja nunnud aga väljaspool Eestit see eelis kaob ja mis on siis peamine müügiargument? Miks kodulehest tellimusteni ei jõuta ja miks lastakse potentsiaalsed tellijad ostusammus minema? Kas valitud strateegia on end õigustanud ning mis saab algsest ideest hotellikettidele keskenduda?

Samas võeti žürii tagasisidet tõsiselt ning tooted jõudsid tagasi Biomarketisse. Tooted olid jõudnud nii e-Coopi kui ka Stockmanni. Pühendumus oli silmaga näha, sest leping oli sõlmitud Kaubamajaga ning käisid tihedad läbirääkimised Rimiga. Investorid märkasid juba turule tekkivat tegijat ning PipeDrive’i üks kaasasutajatest Ragnar Sass alustas nendega investeerimise asjus läbirääkimisi.”

TOP 3 -> TOP 1 

Münt: “Keskendusime peamiselt müügile. Suutsime oma püsitellijate arvu taaskord kahekordistada – tegime Facebooki kampaaniaid, meiliturundust, teleesinemisi kui ka robustset telefonimüüki. Meil oli juba 27 edasimüügi partnerit ning alustasime ametlikult müüki nii E-Coopis kui ka Stockmannis. Samuti saime endale investorina pardale Pipedrive’i kaasasutaja Ragnar Sassi. Lisaks saime endale mentoriteks Kristel Kruustüki ja Rain Sepa, kes aitasid meid nii kasvu kui ka tuleviku planeerimisega.

Laas: “Neil oli ambitsioon, tahe ja oskus kuulata ning teha valikuid. Nad olid enda ümber loonud vinge mentorite armaada. Nad ei tormanud, aga jooksid. Nad ei hüpanud pea ees vette, vaid katsetasid ja katsetavad edasi targalt. Mis edasi – kaubamärk, story, töökindel koduleht ja lollikindel ostuprotsess – see kõik vajab arendamist ja investeeringuid. Nüüd on kõik noorte enda teha. Edu ja tuult tiibadesse!”

Ellukutsuja

Ajujahi kiirendiprogramm ja telekonkurss sünnib avaliku- ja erasektori koostöös ning selle ellukutsuja on EASi ja KredExi ühendasutus.

Ellukutsuja: EAS
Suurtoetajad:

Toetajad: